kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به ترکمنستان:

اولویت سیاست خارجی ایران ارتقاء همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه است

رئیس‌جمهور پیش از سفر به ترکمنستان برای شرکت در اجلاس اکو تأکید کرد: از جمله سیاست‌های مهم ما که بارها اعلام کرده‌ایم این است که نسبت به همکاری با کشورهای همسایه و منطقه اولویت قائلیم.


آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر شنبه 6 آذر پیش از ترک تهران برای سفر به ترکمنستان و شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار این دوره از اجلاس اکو با عنوان «همراه هم باشیم، برای آینده‌ای بهتر»‌ اظهار داشت:‌ هدف از این نشست مروری بر اقدامات انجام شده در گذشته و نیز تصمیم‌گیری برای آینده است.
وی افزود: از اهداف این سفر دیدارهای دوجانبه‌ای است که با سران کشورهای عضو اکو انجام می‌شود؛ از جمله سیاست‌های مهم ما که بارها اعلام کرده‌ایم، این است که نسبت به همکاری با کشورهای همسایه و منطقه اولویت قائلیم و معتقدیم این روابط می‌تواند همواره در جهت ارتقای مناسب اقتصادی مؤثر واقع شود و برای کشورهای همسایه نیز این نوع ارتباط مؤثر است.
رئیس‌جمهور تأکید کرد:‌ ما سیاست همسایگی را محور کارهای‌مان قرار ‌داده‌ایم و همواره برای آن فکر و برنامه داریم  و در این سفر با میزبان محترم که رئیس‌جمهور کشور همسایه ما ترکمنستان است، دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.
رئیسی خاطرنشان کرد: در دیدارهای دو جانبه با مقامات ترکمنستان درخصوص مسئله مهم گاز و ترانزیت و دیگر مسائل مهم میان دو کشور گفت‌وگو خواهیم کرد. وی با ابراز امیدواری درخصوص نتایج این سفر گفت: فکر می‌کنم این سفر در جهت همکاری‌های منطقه‌ای و ارتباط دوجانبه با کشورهای همسایه، سفر مؤثری باشد.
ادامه واکسیناسیون عمومی
تا رسیدن به شرایط اطمینان‌بخش
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران مقابله با کرونا و نیز همت و همراهی مردم در امر واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: خارج شدن همه شهرها از وضعیت قرمز کرونایی در این مقطع، از آثار تزریق ۸۴ درصدی دز اول و حدود ۷۰ درصدی دز دوم واکسن کرونا است و این کار باید تا رسیدن به شرایط مطلوب و اطمینان‌بخش ادامه یابد.
رئیس‌جمهور همچنین بر تزریق دز سوم واکسن برای کادر درمان و افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تاکید کرد و از شهرداری‌ها و مسئولین شهری خواست نسبت به رعایت اصول بهداشتی در ناوگان حمل و نقل بین شهری بویژه مترو و اتوبوس حساس باشند.
رئیسی با تاکید بر رعایت اصول و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گفت: بر اساس توصیه متخصصین؛ مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها و عادی‌انگاری همچنان ضروری است، لذا نباید از آن غفلت شود.
رئیس قوه مجریه با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه بازگشایی حضوری مدارس، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده تعدادی از مدارس از تجهیزات و تهویه مناسب برخوردار نیستند که باید به سرعت پیگیری و برطرف شود.
رئیسی با تاکید بر جدیت و دقت در کنترل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، گفت: کنترل تردد از مرزها بویژه مرزهای شرقی کشور ضروری است و باید در کنار قرنطینه با دقت و حساسیت انجام شود.