kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱

بلای دوچرخه‌سواری را سر ژیمناستیک نیاورید!

 

سرویس ورزشی-
حواشی فدراسیون ژیمناستیک همچنان به قوت خود باقی‌ است، بعد از ماجرای تعطیلی این فدراسیون به دلیل بدهی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این بار خبرگزاری فارس در گزارشی مدعی شد که تعدادی از اعضای مجمع فدراسیون و رؤسای هیئت‌ها در نامه‌ای به حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان خواستار برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون شدند.
در متن نامه منتشر شده از سوی رؤسای ‌هیئت‌ها آمده است: « به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه نزدیک به 5 ماه است که فدراسیون ژیمناستیک کشور با کم لطفی وزارت ورزش بلاتکلیف مانده و جامعه بزرگ ژیمناستیک کشور این را بی‌حرمتی و بی‌ارزش کردن این خانواده بزرگ و متحد می‌داند، به استناد ماده 13 اساسنامه که مجمع عمومی را بالاترین رکن تصمیم‌گیری دانسته و همچنین بند یک ماده 14 که انتخاب رئیس‌را از جمله اختیارات و وظایف مجمع عمومی می‌داند، درخواست می‌کنیم نسبت به ثبت‌نام و برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون در اسرع وقت دستور همکاری و مساعدت صادر فرمایید.»
تیرماه امسال با پایان دوره 4 ساله زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک، ثبت‌نام از نامزدها انجام شد اما به دلیل عدم تایید اینچه‌درگاهی از سوی کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان، اختلافات فدراسیون و وزارت نیز آغاز شد. آغاز مشکلات فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش به دولت قبل و دوره حضور سلطانی فر در ورزش برمی گردد. دستگاه ورزش در دولت قبل که حداقل در شعارهایش علاقه مند به استفاده از بانوان در راس مدیریت ورزش بود، کمک کرد تا اینچه درگاهی به ریاست فدراسیون ژیمناستیک برسد. اما چند صباحی پس از حضور وی در راس فدراسیون، اختلافات اینچه درگاهی و وزارت ورزش بالا گرفت و تا همین امروز هم ادامه داشته است.
با این حال انتظار می‌رفت با تغییرات صورت گرفته در وزارت ورزش و تفاوت نگاه مدیریتی مدیران حاکم بر ورزش با مسئولان سابق، مشکلات فدراسیون ژیمناستیک نیز با گفت‌و‌گو و تعامل برطرف شود اما در روزهای اخیر اتفاقاتی رخ داده که عکس موضوع را نشان می‌دهد. اتفاقاتی که در آن رده پای برخی مدیران گذشته وزارت ورزش که منصوب سلطانی فر نیز بودند مشاهده می‌شود.
روز گذشته یکی از مسئولان فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌و‌گو با کیهان مدعی شد جریانی خاص از مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها خواسته تحت هر شرایطی رؤسای هیات‌های ژیمناستیک را مجبور به امضای نامه‌ای کنند مبنی بر اینکه با انتخاب حمید سجادی به عنوان رئیس‌مجمع فدراسیون ژیمناستیک و همین‌طور برکناری زهرا اینچه درگاهی از سرپرستی این فدراسیون موافق هستند. وی در ادامه یادآور شد: این درخواست یا بهتر بگوئیم دستور در حالی به رؤسای هیات‌های کاراته ارایه شده که اعضای مجمع فدراسیون ژیمناستیک تیر ماه
امسال به دنبال برگزاری مجمع فوق‌العاده برای انتخاب سرپرست بودند؛ چرا آن زمان وزارت ورزش اجازه برگزاری مجمع را نداد؟!
قضاوت درباره عملکرد فدراسیون ژیمناستیک در 4 سال گذشته را باید به اهل فن سپرد. در همین چند هفته که حواشی ژیمناستیک به اوج رسیده عده‌ای سرسختانه از عملکرد فدراسیون دفاع کرده‌اند و عده‌ای دیگر به انتقاد از شرایط موجود پرداخته‌اند. حرف اهل فن با مدیران وزارت ورزش این است که باید رفتار درست و مدبرانه‌ای با تمام فدراسیون‌ها از جمله ژیمناستیک داشته باشند.
منظور از رفتار درست یعنی آنکه کاری نکنیم از یک سو با تصمیمات احساسی و عجولانه فضا ملتهب‌تر از قبل شود و از سوی دیگر با صدور بخشنامه و دستور العمل، نهادهای بین‌المللی را نسبت به شرایط داخل حساستر نمود تا مبادا اتفاقاتی که در فدراسیون دوچرخه‌سواری رخ داد، این بار در ژیمناستیک تکرار شود!