kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
هوا تا ۱۰ درجه در شمال کشور سردتر می‌شود

پیش‌بینی آلودگی هوای کلانشهرها تا اواسط هفته آینده

 

رئیس ‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به کاهش دما تا
۱۰ درجه سانتیگراد در شمال کشور، از آلودگی هوای شهرهای پرجمعیت تا اواسط هفته آینده خبر داد.
صادق ضیاییان به خبرگزاری ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، امروز (پنجشنبه) بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان همراه با کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما ادامه خواهد داشت. در اردبیل و ارتفاعات البرز بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود. بعداز‌ظهر امروز نیز در دامنه‌های زاگرس شامل جنوب کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.
ضیاییان افزود: جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، کرمانشاه، همدان، شمال لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده و در شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: روز شنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش خفیف باران را خواهیم داشت. یکشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت.
رئیس‌ مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده در غالب شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی امروز و فردا اظهار داشت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.