kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

روحانیت در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های نظامی نقش کلیدی داشت

رئیس‌سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه نقش روحانیت در دفاع مقدس تنها سخنرانی و بیان حدیث نبود گفت: این قشر در عرصه‌های نظامی نیز نقش کلیدی داشتید.

 

همدان- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در آیین تجلیل از روحانیان ایثارگر دفاع مقدس و طلاب جهادی استان همدان با اشاره به اینکه ‌بسیاری از فرمانده‌هان جنگ و شهدا از قشر روحانیان بودند اما اغلب این شهدای طلبه برای افراد و نهادها حتی بنیاد شهید ناشناخته است. وی با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی تیپ امام باقر(ع) متشکل از ۲۵۰ روحانی راه‌اندازی شد عنوان کرد: این تیپ بعد از پایان یافتن جنگ تحمیلی در دفاع از حریم اهل بیت‌(ع) با حضور در سوریه چندین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه در بررسی نقش روحانیت در دفاع مقدس به بررسی نقش حوزه علمیه نجف پرداخته شده است اظهار داشت: در این بررسی به نکات ارزشمند و کلیدی رسیده‌ایم‌ به طوری که ‌در مقطعی از جنگ، صدام بخش قابل توجهی از خلبانان خود را اعدام کرد زیرا ‌آنها در حوزه نجف با علما ارتباط داشتند و از آنها اذن گرفته بودند تا بمب‌ها را نه بر سر مردم بلکه در بیابان‌ها بریزند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به نقش علمای نجف در دفاع مقدس با آنها مصاحبه‌هایی صورت گرفته است. گفتنی است در این آیین از ۹ کتاب رونمایی و از طلاب ایثارگر و جهادی تجلیل شد.