kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

بسیج و فرهنگ بسیجی عامل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی است

 

قم- خبرنگار کیهان:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، در همایش «روحانیت بسیجی، علمداران بصیرت و مقاومت» که با پیام آیت‌الله نوری همدانی در قم برگزار شد گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری محتاج جهاد تبیین هستیم.
در این همایش که به مناسبت هفته بسیج و به همت بسیج اساتید و با حضور مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم همچنین آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قم، سردار موحد فرمانده سپاه استان و جمع کثیری از دانشجویان و طلاب بسیجی که با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با وجود توطئه‌ها و موانع سخت و نرم و بسیار پیچیده دشمنان و بدخواهان‌، بسیج و فرهنگ بسیجی عامل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی و تداوم آن است.
وی افزود: امام خمینی‌(ره) با هدایت الهی این نهاد را که عامل ماندگاری انقلاب و عامل خنثی کردن نقشه‌های دشمن است، بنا نهادند.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی تاکید کرد: بسیج نهادی کنار دیگر نهاد‌ها نیست بلکه فرهنگ حاکم بر همه نهاد‌ها و بخش‌هاست و ریشه علوی و فاطمی دارد و برای حفظ دین در مقابل دنیا می‌ایستد.
وی خاطر‌نشان کرد: دشمنان اذعان دارند که انقلاب اسلامی موجب مرگ تدریجی آنان شده است و سنگ در دستان بسیجیان مقاومت، تبدیل به موشک‌هایی شد که گنبد آهنین نیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ادامه نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بسیج باید در همه عرصه‌ها نقش داشته باشد و این جهاد در عرصه مقاومت و مقابله با تحریف و تحریم نیز از وظایف آن است.
وی تاکید کرد: قوام بسیج در روحیه جهادی است و در جایی که جنگ است دفاع مقدس و جهاد مستمر وجود دارد.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه گفتمان و ادبیات مقاومت باید با مبانی دینی به زیبایی تبیین شود اظهار داشت: امروز جهاد علمی بسیار ارزشمند است، همان‌طور که دانشمندان هسته‌ای ما مجاهد بودند و در راه جهاد علمی به مقام والای شهادت رسیدند.
وی با تشریح وضعیت کنونی جبهه استکبار بیان داشت: امروز جبهه استکبار و دشمنی که همواره درصدد خاموشی موتور انقلاب بوده است، جرات و جسارت تعرض ندارد چرا که یقین دارد جمهوری اسلامی به توانمندی بسیاری در عرصه نظامی و نیروی انسانی دست پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان با توجه به اهمیت نقش جهاد تبیین تاکید کرد: امروز بیش از همیشه به جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی نیاز داریم و در این عرصه دست بسیج به طرف حوزه‌های علمیه است و به یاری خدا باید در برابر تحریف رصد کنیم و با شناخت از مسائل روز و برنامه‌های دشمن بصیرت‌افزایی صورت گیرد.