kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

چرا لیگ والیبال به خاطر یک تیم تعطیل می‌شود؟

 

تعطیلی لیگ برتر والیبال به خاطر حضور فولاد سیرجان در جام باشگاههای جهان با اعتراض‌هایی از سوی سایر تیم‌ها همراه شده است.
مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال 2021 از 16 تا 20 آذرماه سال جاری با حضور 6 تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد و فولاد سیرجان نیز به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. بر اساس اعلام سازمان لیگ والیبال، با توجه به حضور تیم فولاد سیرجان به عنوان نماینده والیبال ایران و آسیا در این رقابت‌ها و با عنایت به تبصره 19 آئین‌نامه سازمان لیگ بازیکنان سال گذشته این تیم می‌بایست این تیم را در رقابت‌های آسیایی و جهانی همراهی کنند.
فدراسیون والیبال در همین راستا اعلام کرده هفته‌های دوازدهم و سیزدهم دور رفت که همزمان با برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های مردان جهان است و قرار بود روزهای 14 و 17 آذرماه برگزار شود، انجام نخواهد شد و این دو هفته‌ پایانی دور رفت به ترتیب در تاریخ‌های 28 آذرماه و یکم دیماه برگزار خواهد شد.
همچنین دور برگشت لیگ برتر والیبال نیز از روز یکشنبه دوازدهم دیماه آغاز خواهد شد و باشگاه‌های لیگ برتری از دوم تا یازدهم دیماه فرصت برای نقل و انتقالات نیم فصل خواهند داشت. بر این اساس، دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر بیست‌وچهارم بهمن به پایان می‌رسد و هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد.
این اتفاقات در شرایطی با اعتراض برخی از تیم‌های لیگ برتری همراه شده که آنها معتقدند فولاد سیرجان با ترکیب فعلی نمی‌تواند مقامی در مسابقات جام باشگاههای جهان کسب کند و حضورش در این رقابت‌ها دلیل قانع‌کننده‌ای ندارد.