kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

۳ شرط مهم برای ماندن وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴

 

کمیته بین‌المللی المپیک سه شرط را برای وزنه برداری در نظر گرفته که در صورت عملی شدن آنها سایه حذف از المپیک می‌تواند از روی سر این رشته برداشته شود.
کمیته بین‌المللی المپیک قرار است در تاریخ ۲۹ ژانویه تا اول فوریه ۲۰۲۲ (۹ تا ۱۲ بهمن) رشته‌های حاضر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را تایید نهایی کند.وزنه برداری با توجه به رسوایی‌های دوپینگ و فسادهای مالی که داشته و مهم‌تر اینکه مسئولان آن در این فساد‌ها دست داشته‌اند، در بحرانی‌ترین شرایط خود به سر می‌برد. اولتیماتوم‌های کمیته بین‌المللی المپیک هم باعث شده این رشته برای حضور در بازی‌های المپیک۲۰۲۴ کاملا بر لبه تیغ قرار داشته باشد و خطر حذف از المپیک همچنان این رشته با قدمت را تهدید می‌کند. نکته مهم این است کمیته بین‌المللی المپیک سه شرط اساسی برای وزنه برداری گذاشته تا در المپیک باقی بماند. اولین شرط آن ایجاد مدیریت جدید در فدراسیون جهانی است. شرط دوم پاک بودن این رشته در بازی‌های المپیک توکیو بود و شرط سوم تغییر پرسنل است تا افرادی که قبلا در دوران فساد فدراسیون جهانی در راس کار بودند دوباره امور را به دست نگیرند. فدراسیون وزنه برداری در حال حاضر نتوانسته تمام شروط کمیته بین‌المللی المپیک را عملی کند و حتی اکنون بحث این مطرح شده که احتمالا انتخابات آن به تعویق بیفتد. با توجه به مدت زمان کمی که باقی مانده تا IOC مهر تایید نهایی روی رشته‌ها المپیک ۲۰۲۴ بزند، وزنه برداری روزهای حساسی را پیش رو دارد و اگر شروط را عملی نکند ممکن است مجبور به وداع با المپیک شود.
انتخابات فدراسیون جهانی قرار بود اواخر آذر در تاشکند ازبکستان برگزار شود اما هنوز کاندیداها تایید صلاحیت و معرفی نشده‌اند از این رو این احتمال وجود دارد انتخابات به اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۲ موکول شود.