kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
رسیدن به دوبنده تیم ملی مجانی نیست

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد: با چرخه انتخابی همه تکلیف خود را می‌دانند

 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با تاکید بر اینکه همه کشتی‌گیران شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را دارند، گفت: با طراحی چرخه انتخابی همه تکلیف خود را برای رسیدن به تیم ملی می‌دانند.
پژمان درستکار درباره اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با هدف انتخاب ملی‌پوشان ایران در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، اظهار کرد: ما چند روز پس از مسابقات جهانی نروژ کار خود را برای تدوین این چرخه آغاز کردیم و تمام سعی‌مان این بود که روشی عدالت محور با توجه به شایسته‌سالاری که در آن همه موجودیت کشتی ایران شانس و انگیزه رسیدن به تیم ملی را داشته باشند، طراحی و اجرا کنیم. معتقدم همه از جمله کشتی‌گیر، مربی، کارشناس، خبرنگار، هیات‌های کشتی و مردم باید از همان ابتدا کاملا از نحوه اجرای کار آگاه باشند و بدانند مسیر رسیدن کشتی‌گیران به دوبنده تیم ملی چیست و از کجا آغاز می‌شود.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه باید تفاوت‌هایی میان کشتی‌گیری که در مسابقات جهانی مدال گرفته با سایر کشتی‌گیران قائل شویم، تصریح کرد: هر کشتی‌گیر شرایط خاص خودش را دارد و اینکه بخواهیم بگوییم همه با یک مدل انتخابی بگیرند، منطقی و عادلانه نیست. یکسری اوزان مدال طلای جهانی گرفتند، یکسری مدال نقره و برنز گرفتند و به نظر من ارزش کار هر کدام متفاوت است اما این موضوع باید برای همه کشتی‌گیران جا بیفتد که رسیدن به دوبنده تیم ملی ارزش بسیار بالایی دارد و همه باید در چرخه انتخابی حاضر شوند. کار ما در چرخه انتخابی از مسابقات قهرمانی کشور آغاز می‌شود و برای
۳ استانی که در مسابقات جهانی نماینده داشتند نیز سهمیه قائل شدیم و کشتی‌گیران تیم‌های ملی جوانان، امید و
تیم نظامیان ایران نیز می‌توانند کار خود را برای رسیدن به تیم ملی از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا به مدال آوران مسابقات جهانی جوانان و امیدها مانند رده بزرگسالان برای حضور مستقیم در جام تختی سهمیه ندادید، گفت: ما گفتیم به غیر از مدال آوران نروژ، تمام موجودیت کشتی ایران کارشان را از مسابقات قهرمانی کشور شروع کنند، با این روش می‌خواستیم به همه این فرصت و شانس داده شود که برای حضور در تیم ملی تلاش کنند و حتی با قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور به مسابقات قهرمانی آسیا نیز اعزام شوند.
درستکار در پاسخ به این سؤال که آیا ندادن سهمیه مستقیم حضور در جام تختی، سختگیری در قبال مدال داران رده جوانان و امید نیست، خاطرنشان کرد: نه سختگیرانه نیست. وقتی ما می‌گوییم کشتی‌گیرانی مثل محمدحسین محمدیان که در المپیک حضور داشته یا رضا اطری هم باید در قهرمانی کشور کشتی بگیرند، خب جوانان هم باید بیایند و کارشان را از همان نقطه مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با بیان اینکه غایبان مسابقات قهرمانی کشور، شانسی برای رسیدن به
تیم ملی ندارند، گفت: همان‌طور که به همه شانس رسیدن به تیم ملی را قائل شده‌ایم، در مقابل نیز اگر کشتی‌گیری در چرخه حاضر نشود، شانسی برای حضور در تیم ملی نخواهد داشت. من نمی‌توانستم بگویم یکسری اینجا بگیرند، یکسری آنجا نگیرند، بخاطر همین هدفمان اجرای عدالت و شایسته‌سالاری بود تا همه بتوانند برای رسیدن به تیم ملی تلاش کنند و انگیزه در بین کشتی‌گیران
از بین نرود.
درستکار درباره یکی از موارد مطرح شده در چرخه انتخابی، مبنی بر اینکه حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع قبل از حضور در مرحله نهایی انتخابی، قطعا به یک تورنمنت خارجی اعزام می‌شوند، گفت: ما ابتدا تورنمنت آمریکا و مسابقه با این کشور را در پیش داریم. هر چند آنها در لیگ حضور داشتند اما ما نمی‌توانستیم این نفرات را از مسابقات جهانی که مهر ماه برگزار شد تا خرداد یا تیر آینده رها کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم حدودا همزمان با مسابقات آسیایی یا جام تختی، این نفرات را به یک تورنمنت خارجی اعزام کنیم تا در نهایت در مرحله نهایی انتخابی وارد چرخه شوند.
وی در پایان گفت: چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با هدف اجرای عدالت و شایسته‌سالاری در کشتی ایران طراحی شده و همه شانس دارند با کوشش و تلاش صاحب دوبنده تیم ملی شوند. امیدوارم در نهایت شاهد حضور بهترین نفرات در تیم ملی باشیم.
درستکار درباره ترکیب تیم ملی کشتی آزاد مقابل آمریکا، گفت: تصمیم نهایی را طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم اما این احتمال وجود دارد که با همان ترکیب مسابقات جهانی نروژ به دیدار آمریکا برویم.