kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
فاکس نیوز پاسخ می‌دهد

کرونا چگونه فقر و دزدی را در جامعه آمریکا گسترش داد

 

شبکه «فاکس نیوز» در گزارشی از افزایش بحران فقر و سرقت در جامعه آمریکا به دنبال شیوع کرونا در این کشور خبر داد.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز در آمریکا از مرز 48 میلیون و 835 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 796 هزار نفر رسید. گزارش‌های رسمی در آمریکا حاکیست تعداد فوتی‌ها بسیار بیشتر از آمارهای رسمی ارائه شده است. اما کرونا غیر از اینکه جان صدها هزار نفر را در آمریکا گرفته و میلیون‌ها نفر را بیکار کرده تاثیرات مخرب دیگری نیز بر جامعه آمریکا گذاشته است. شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا در همین زمینه به افزایش بحران فقر و سرقت در جامعه آمریکا زیر سایه بحران کرونا پرداخته است. مجری فاکس نیوز در این زمینه گفت:« اگر تا چندی پیش در آمریکا فروشگاه‌های بزرگ نظارت کمی بر کالاهایشان داشتند حالا افزایش سرقت از فروشگاه‌ها به علت فقر باعث شده این دزدی‌ها بیشتر شود».
بر اساس این گزارش میزان افزایش سرقت از فروشگاه‌ها در آمریکا نگران‌کننده شده است و به عنوان نمونه در سن‌فرانسیسکو آمار افزایش غارت از فروشگاه‌ها به طور خیره‌کننده‌ای در حال افزایش است. بنا به تحلیل «تیم کارنی» یکی از کارشناسان فاکس نیوز، آمریکا به مدت دو سال در قرنطینه کامل کرونایی بوده و همین وضعیت به لحاظ روانی میزان جرم و جنایت را از
یک سو و سرقت و غارت فروشگاه‌ها را از سوی دیگر افزایش داده است
به گزارش باشگاه خبرنگاران «فاکس نیوز» می‌افزاید: حال باید دید چه کار‌هایی می‌توان انجام داد تا این وضعیت کنترل شود و این به خودی خود پاسخی سخت و مبهم به همراه دارد. بر اساس آمار منتشر شده در نیویورک، در جریان اعتراض‎ها به قرنطینه‌های کرونایی از بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ فروشگاه سرقت شده است.به گفته یکی دیگر از کارشناسان فاکس نیوز، بعد از گسترش کرونا به کشور‌های اروپایی و آمریکا، موجی از هراس و دلهره مردم این کشور‌ها را بر آن داشت تا با هجوم به فروشگاه‌ها به ذخیره مواد غذایی و اقلام بهداشتی و محافظتی مثل ماسک رو بیاورند. این هجوم در حدی بود که به سرعت این کشور‌ها را با کمبود مایحتاج مردم روبه‌رو و قیمت‌ها را چند برابر کرد.