kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
یک روز پس از اذعان واشنگتن به شکست خرابکاری‌های هسته‌ای در ایران

نفتالی بنت: ایرانی‌ها با موشک اسرائیل را محاصره کرده‌اند و به ما آسیب می‌زنند

 

سرویس سیاسی-
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از بازگشت قدرت‌های جهان به توافق هسته‌ای، به قدرت موشکی ایران اذعان کرد.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (سه‌شنبه) گفت که حتی اگر آمریکا به توافق‌هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران بازگردد، این رژیم به اقدامات خود علیه ایران ادامه خواهد داد. وی با اشاره به مذاکرات قریب‌الوقوع هسته‌ای ایران، گفت که این رژیم در مرحله حساسی از‌ستیز با ایران قرار دارد. بنت ضمن تکرار مخالفت خود با توافق هسته‌ای گفت: حتی اگر بازگشت به توافق در کار باشد، رژیم صهیونیستی خود را به هیچ توافقی که بین ایران و قدرت‌های جهان باشد محدود نمی‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، افزون بر این، بنت ضمن اذعان به قدرت موشکی ایران گفت: «ایرانی‌ها در حالی که در امنیت در تهران نشسته‌اند، با موشک‌های خود اسرائیل را محاصره کرده‌اند. آنها ما را از راه دور اذیت می‌کنند و به ما آسیب می‌زنند».
صحبت‌های بنت در حالی مطرح می‌شود که ایران مذاکرات هسته‌ای خود را از هشتم آذرماه از سر خواهد گرفت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پس از ورود به کاخ سفید از این توافق خارج شده بود. ایران که همواره بر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود تاکید کرده است، علی‌رغم خروج آمریکا اعلام کرد که همچنان در توافق خواهد ماند و در چارچوب قوانین توافق، غنی‌‌سازی اورانیوم خود را افزایش خواهد داد.
بنت که در ماه ژوئن به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منصوب شده است، در سخنرانی خود برنامه هسته‌ای ایران را در پیشرفته‌ترین سطح خود عنوان کرده بود.
اذعان آمریکا به بیهوده بودن خرابکاری‌های هسته‌ای اسرائیل علیه ایران
گفتنی است روزنامه نیویورک‌تایمز یکشنبه هفته جاری (30 آبان) در گزارشی با اذعان به نقش رژیم صهیونیستی در ترورها و خرابکاری‌های هسته‌ای سال‌های اخیر علیه ایران به نقل از منابع آگاه نوشت که مقام‌های آمریکایی نسبت به بیهوده بودن این اقدامات خرابکارانه در ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران به تل‌آویو هشدار داده‌اند. این روزنامه آمریکایی نوشت: ظرف ۲۰ ماه گذشته مأموران اطلاعاتی اسرائیل یک دانشمند ارشد هسته‌ای ایران را ترور کرده و اقدام به خرابکاری در برخی تاسیسات هسته‌ای یا نظامی ایران کردند به امید آنکه سانتریفیوژهای تولیدکننده سوخت هسته‌ای را از کار‌انداخته و توانمندی‌های هسته‌ای ایران را کاهش دهند. با این حال مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و بازرسان بین‌المللی می‌گویند که ایران نه تنها به‌سرعت تأسیسات مذکور را دوباره وارد مدار کرده، بلکه اغلب اوقات دستگاه‌های جدیدتر و سریعتر برای غنی‌‌سازی اورانیوم را نصب کرده است. برخی از مقام‌های مطلع از رایزنی‌های پشت پرده خبر داده‌اند که مقام‌های آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود هشدار داده‌اند که حملات مکرر به تأسیسات هسته‌ای ایران ممکن است رضایت تاکتیکی به همراه داشته ولی در نهایت نتیجه عکس داشته باشند. مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که قصد دست کشیدن نداشته و هشدارهایی در مورد آنکه این حملات تنها به باز‌سازی سریع برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کنند را رد کرده‌اند.
نیویورک‌تایمز نوشت که این یکی از حوزه‌های متعددی است که آمریکا و اسرائیل در مورد فواید استفاده از دیپلماسی به جای قوه قهریه اختلاف نظر دارند. به نوشته نیویورک تایمز، در سازمان امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا این اجماع وجود دارد که انجام حملات سایبری‌ای که واشنگتن و تل‌آویو بیش از یک دهه پیش انجام داده و سانتریفیوژهای مرکز غنی‌‌سازی نطنز را بیش از یک سال از کار‌انداخت، اکنون بسیار دشوارتر است.
مقام‌های کنونی و پیشین آمریکایی به این نکته اشاره می‌کنند که ایران از آن زمان تاکنون توان دفاع خود را به مراتب ارتقاء داده و نیروهای سایبری خود را تشکیل داده است.
چرت بایدن
در برابر لاف گزاف بنت!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که امروز به قدرت موشکی ایران اذعان کرده است، سه ماه قبل (۵ شهریور) به دیدار جو بایدن رفته بود.
«باراک راوید»، خبرنگار یهودی پایگاه خبری «آکسیوس» با اشاره به این دیدار نوشت: بنت در این دیدار، راهبرد «مرگ با هزار زخم» را برای مقابله با ایران ارائه کرده است! جالب توجه آنکه این تنها خبر مرتبط با این دیدار نبود؛ خبر بعدی که تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر شد و واکنش‌هایی را
در پی داشت، این بود که
«جوی خواب‌آلود» [جو بایدن] به لاف‌های گزاف نفتالی بنت گوش نمی‌داده و در حال چُرت زدن بوده است!