kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
سرلشکر سلامی:

آمریکایی‌ها جایگاهی در منطقه ندارند و در حاشیه هستند

فرمانده‌کل سپاه پاسداران اظهار داشت: آمریکایی‌ها جایگاهی در منطقه ندارند و در حاشیه هستند و در عراق در چند پادگان کوچک محاصره هستند و در سوریه تنها در حلب و در یک جزیره محصورند و در افغانستان آن‌طور که دیدید فرار کردند و در یمن در حال شکست‌خوردن هستند و این یعنی نزول قدرت.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌ فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه همایش حوزه‌های بسیج دانشجویی 210 دانشگاه برتر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: هنر انقلاب در این بود که قبلاً آمریکایی‌ها از راه دور سیاست‌شان در ایران عمل می‌کردند، همه هزینه می‌کردند و  آمریکایی‌ها منفعت می‌بردند اما مدیریت و هدایت الهی رهبران بزرگ انقلاب ما حضرات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این دو موهبت عظماء بود، کاری که این دو پیشوای بزرگ انجام دادند دشمن را از پناهگاه راهبردی خارج کردند و تمرکز دشمن را از این سرزمین به‌هم زدند و سیاست و راهبرد دشمن را دچار فروپاشی کردند و کشور آزاد شد و دشمن را تهدید کردند و جبهه وسیعی شکل دادند.
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: این خاصیت انقلاب است و بعد هنر انقلاب این است که به‌گونه‌ای عمل می‌کند که دشمن مجبور می‌شود ساختارهای قدرتی را که ساخته است خود از بین ببرد، همان‌گونه که در افغانستان، آمریکا مجبور شد با طالبان بجنگد، در جایی دیگر با القاعده بجنگد و با صدام بجنگد و راه را برای نفوذ انقلاب اسلامی هموار کند، در سوریه انتشار تروریسم بدهد تا فرصت برای ساختن قدرت مکمل جمهوری اسلامی فراهم شود تا در یمن علیه یمنی‌ها عمل کند تا فرصت برای ساختارهای متکی بر انقلاب فراهم شود و امروز در آستانه پیروزی قرار بگیرد.
وی گفت: هنر انقلاب این است و این یعنی فرسایش قدرت، شما می‌دانید که در رقابت سیاسی منطقه‌ای آمریکایی‌ها جایگاهی در منطقه ندارند و در حاشیه هستند و در عراق در چند پادگان کوچک محاصره هستند و در سوریه تنها در حلب و در یک جزیره محصورند و در افغانستان آن‌طور که دیدید فرار کردند و در یمن در حال شکست‌خوردن هستند و این یعنی نزول قدرت به‌ تعبیر خود آمریکایی، وقتی آنها منطقه را ترک می‌کنند این خلأ را چه‌کسی پر می‌کند و انقلاب باعث شد دچار فرسایش شوند.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: آنچه در فضای تحریم ساختیم قبل از آن نساختیم. مشکلات اقتصادی هست اما این مشکلات در آمریکا هم وجود دارد، آمریکا بیش از 40 میلیون کارتن‌خواب دارد و 50 میلیون گرسنه، ما هم مشکلاتی داریم اما کشور در حال ساخته‌شدن است. خیلی‌ها می‌خواهند سیمای انقلاب را تیره‌وتار نشان دهند و از حاکمیت طاغوت تمجید می‌کنند اما نمی‌دانند رهبری که با جانبازی و زهد و مناجات شبانه و شجاعت علوی(ع) در برابر دشمن ایستاد و کشور را به استقلال حقیقی رساند چه محشری به‌ پا کرده است. مردم آگاهانه ایستاده‌اند و عملیات‌های دشمن در اراده آنان تأثیری ندارد.
سرلشکر سلامی عنوان کرد: ما آوارگی و خطای ملت‌هایی را که در دفاع از ارزش‌های‌شان کوتاهی کرده‌اند، دیده‌ایم و می‌دانیم که اگر ملتی اشتباه کند ممکن است یک بار برای همیشه از جغرافیای سیاسی جهان محو شود. آن‌که چهره ملت را سفید کرد و اجازه نداد پیش‌بینی دشمن درست دربیاید و با جهاد خود سِحر دشمن را باطل کرد، همین تفکر بسیجی بود که امروز می‌درخشد و ما را سربلند کرده و سبب شده است از هیچ قدرتی نترسیم.
وی گفت: دشمن می‌خواهد از حوادث و اشتباهات ما رویداد بسازد، این کشور غنی است، ما در محاصره هستیم و وقتی می‌خواهیم لبنان را از فشار اقتصادی درآوریم، کشتی‌های ما را نمی‌توانند بزنند، این ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کنند.