kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

پایگاه نظامی آمریکا در سوریه با چهار موشک هدف قرار گرفت

در ادامه واکنش‌ها به حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه، دومین پایگاه آمریکا در سوریه دیروز با چهار راکت هدف قرار گرفت. پیش از این نیز پایگاه مهم نظامی آمریکا در «التنف» سوریه درهم کوبیده شده بود.



دیروزمنابع محلی به اسپوتنیک گفته‌اند که چند انفجار قوی پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر» در ۵ کیلومتری شهرک «الیعربیه» در مرز با عراق را لرزانده است...این حمله بامداد سه شنبه(دیروز) رخ داده و طی آنچهار راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی شلیک شده است...به دنبال هدف قرار گرفتن پایگاه غیرقانونی آمریکا، بالگردها و جنگنده‌های آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.» این منابع انفجارها را «بسیار قوی» توصیف کردند که «صدای آن در سراسر منطقه مرزی شمالی شرق میان سوریه و عراق شنیده شده است.» بنابر اعلام این منبع خبری، «پایگاه خراب الجیر
دومین پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه است که در سال ۲۰۱۵ پس از مصادره اراضی کشاورزی و گرفتن این اراضی از کشاورزان این روستا احداث شده است و شامل پایگاه هوایی و باند فرود بالگرد و هواپیماهای جنگی است.» منطقه پایگاه خراب الجیر نقطه راهبردی میان عراق و سوریه محسوب می‌شود. افسران و نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه اقدام به سرقت نفت سوریه از چاه‌های تحت اشغال خود می‌کنند و علاوه‌بر آن نقش لجستیکی در ورود و خروج کاروان‌های نظامی آمریکایی و ائتلاف موسوم به بین‌المللی دارد. چندی پیش نیز یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه یعنی «التنف» (جنوب شرق سوریه) هدف حملات پیچیده و بی‌سابقه پهپادی -موشکی قرار گرفت. این حمله را بسیاری به عنوان ضربه‌ای استراتژیک بر ادعای‌های شکست ناپذیری آمریکا در منطقه تفسیر می‌کردند. چرا که آمریکا از این پایگاه بسیار محافظت کرده و منطقه پرواز ممنوعی در اطراف آن ایجاد کرده بود. برخی منابع آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که این حمله از سوی ایران صورت گرفته است!