kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
شبکه 12 اسرائیل:

حزب‌الله مشغول تسلیح فلسطینی‌هاست، عملیات یک‌شنبه با سلاح این جنبش انجام شد

رژیم صهیونیستی شکست‌های امنیتی سریالی داخلی خود که آخرینش عملیات مهم و استشهادی در قدس اشغالی بود را، با عوامل بیرونی و خارجی توجیه و تاکید کرده که سلاح این عملیات توسط حزب‌الله لبنان تهیه شده است. صهیونیست‌ها از رسیدن سلاح‌های خودکار به دست جوانان فلسطینی به شدت نگرانند.



سرویس خارجی-

عملیات استشهادی مهم و موفق روز یکشنبه در قدس اشغالی و کشته و زخمی شدن پنج صهیونیست از جمله، رژیم صهیونیستی را به تکاپو واداشته تا به نوعی شکنندگی حصار امنیتی خود و شکست در مقابله با عملیات‌های مردمی علیه اشغالگری را توجیه کند و آن را به گردن عوامل خارجی بیاندازد. پایگاه خبری «عرب ۴۸» با انتشار گزارشی در این خصوص نوشته رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند، ناتوانی و شکست خود را به گردن حزب‌الله لبنان بیندازد و به همین دلیل، پلیس این رژیم تنها یک روز پس از عملیات استشهادی موفق «فادی ابوشخیدم» در «باب السلسله» یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس مدعی شد، افزایش شدید تلاش‌ها برای قاچاق اسلحه به اسرائیل را رصد کرده است و این امر را به حزب‌الله لبنان نسبت می‌دهد.
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از پلیس این رژیم ادعا کرد: «حزب‌الله به دنبال مسلح کردن فلسطینی‌ها در اسرائیل است تا برای یک قیام مردمی احتمالی در شهرک‌های عربی واقع در اراضی ۱۹۴۸، مانند قیام ماه می‌گذشته (اردیبهشت) در حمایت از بیت‌المقدس، الاقصی و نوار غزه و در واکنش به حملات شهرک‌نشینان، آماده شوند.» این کانال به نقل از واحد مرکزی تحقیقات و اطلاعات در منطقه شمالی پلیس اسرائیل (یمار) که مسئول مقابله با «جنایات خطرناک» است این ادعا را منتشر کرد: «ما با رصد وقایع خشونت‌بار از زمان عملیات «حارس الاسوار» (عملیات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه) متوجه شدیم که حزب‌الله قصد دارد اسرائیل را با سلاح‌های باکیفیت غرق کند.»
رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند: «از نظر کمیت، عملیات قاچاق اسلحه از اردن و لبنان به شدت افزایش یافته است و پلیس نیز از افزایش کیفیت این‌ سلاح‌‌ها گزارش می‌دهد.» پلیس رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۴۰ قبضه کلت کمری و ۲۰ قبضه تفنگ از نوع دیگر را کشف و ضبط کرده است، این در حالی است که تخمین می‌زند سلاح‌های زیادی از طریق قاچاق‌ وارد اراضی اشغالی شده باشد. بنا بر این گزارش، این کانال اضافه کرد که حزب‌الله مشتاقانه منتظر است تا از این سلاح‌ها برای انجام عملیات‌های ویژه در موجی از رویارویی‌های آینده مشابه آن‌چه در جریان خیزش مردمی اخیر در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ رخ داد، استفاده شود. رئیس‌شعبه اطلاعات در یگان یمار در منطقه شمالی در گفت‌وگو با این شبکه تلویزیونی صهیونیستی ادعا کرد: «حزب‌الله مسئول ۹۵ درصد عملیات قاچاق از لبنان است.
پیروزی اسیر فلسطینی
از سوی دیگر، کاید الفسفوس اسیر فلسطینی روز دوشنبه پس از ۱۳۱ روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت اداری خود با به دست آوردن حکم آزادی خود اعتصاب غذای خود را به حال تعلیق درآورد. به گزارش روسیا الیوم، بر اساس توافق حاصل شده این اسیر در چهاردهم دسامبر آتی(23 آذر) آزاد خواهد شد و فعلا در بیمارستان باقی می‌ماند، اما حکم بازداشت اداری او تا زمان آزادی متوقف می‌شود. «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در این باره گفته: «مقاومت ۱۳۱ روزه کاید الفسفوس در نبرد معده‌های خالی و پیروزی امروز او بر زندانبانان رژیم صهیونیستی، نشانه قدرت ملت ما و اسرای ما بر به خاک مالیدن بینی رژیم اشغالگر در هر نبردی است که به آن ورود می‌کنند.»