kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
  یک مسئول:

تخم مرغ به اندازه کافی در کشور موجود است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از افزایش ٢٠ درصدی مصرف سرانه تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: کمبودی در حوزه تولید تخم مرغ نداریم.
ناصر نبی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر از کاهش قیمت تخم مرغ به زیر نرخ مصوب خبر داد و افزود: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ١٨ هزار تومان رسیده در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی ١٨ هزار و ٣٠٠ تومان است. دلیل این مسئله واردات تخم مرغ و افزایش عرضه آن در بازار است.
او با بیان اینکه همه تشکل‌های تولیدی نیز اقدام به توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب کرده‌اند، گفت: ما در حوزه تولید تخم مرغ با کمبود مواجه نیستیم بلکه مصرف سرانه این کالا در کشور افزایش یافته است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تاکید کرد: به دلیل گرانی محصولات پروتئینی، مردم به مصرف تخم مرغ روی آورده‌اند و به طور قطع می‌توانیم بگوییم مصرف این کالا 
٢٠ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
نبی‌پور میزان تولید روزانه تخم مرغ را در کشور بین ٢٩٠٠ تا سه هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: میزان تولید این کالا نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و آنچه که اتفاق افتاده افزایش تقاضا برای تخم مرغ است.
گفتنی است، مشاهدات میدانی نشان داد که تخم مرغ وارداتی شانه‌ای 43 هزار تومان در مغازه‌ها هم موجود است، به این شکل که از چهار مغازه خرده‌فروشی در یک محله، دو فروشگاه این نوع تخم مرغ را دارند اما مشابه ایرانی آن را همچنان دانه‌ای دو هزار تومان و شانه‌ای بیش از 50 هزار تومان می‌فروشند.