kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

اخبار کوتاه از فوتبال


۵۵ روز بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی فوتسال
کمیته و تیم ملی فوتسال ایران هنوز متصدی ندارند و رئیس‌فدراسیون فوتبال درباره آنها تصمیمی نگرفته است. 55 روز پیش بود که تیم ملی فوتسال ایران با شکست غیرمنتظره مقابل قزاقستان، از دور رقابت‌های
جام جهانی 2021 لیتوانی کنار رفت و به کشورمان بازگشت. تیمی که در
جام جهانی 2016 به مقام سوم دست یافت و در جام ملت‌های آسیا در سال‌های 2018 و 2016 جشن قهرمانی گرفت. پس از این اتفاق، کارشناسان و مربیان نظرات مختلفی درباره ادامه کار محمد ناظم‌الشریعه در کادر فنی تیم ملی فوتسال یا قطع همکاری با وی ارائه کردند. عده‌ای معتقد بودند سرمربی 52 ساله تیم ملی، جوانگرایی لازم را در این تیم پیاده نکرده و باید به کار خود در این تیم پایان دهد؛ برخی دیگر نیز اعتقاد به ادامه همکاری با ناظم‌الشریعه داشتند. انتظار می‌رفت وضعیت نیمکت تیم ملی پس از بازگشت به ایران مشخص شود، اما این معادله مجهول حل نشد و سکوت، تنها واکنش مدیران فدراسیون فوتبال به ادامه همکاری با ناظم‌الشریعه بوده است. ملی‌پوشان قرار بود از هفت تا 10 آبان، اردویی تدارکاتی در تهران برپا کنند و 20 بازیکن به این اردو دعوت شدند، لیستی که 9 ملی‌پوش قدیمی را در بر نداشت و نشان می‌داد ناظم‌الشریعه قصد دارد پروژه پوست‌اندازی در تیم ملی را آغاز کند.
در شرایطی که به نظر می‌رسید ناظم‌الشریعه به کار خود در تیم ملی ادامه خواهد داد، اردوی فوق با نظر مدیران باشگاه‌های لیگ برتری لغو شد. این در شرایطی است که فدراسیون فوتبال به ملی‌پوشان فوتسال اعلام کرده که آنها در روزهای پایانی آذر، دو دیدار دوستانه با تیم ملی ایتالیا خواهند داشت و در صورت مسجل شدن برگزاری این مسابقه، شاگردان ناظم‌الشریعه بدون اردو راهی ایتالیا می‌شوند. با وجود اینکه مسابقات تیم ملی فوتبال در بازه
26 آبان تا 7 بهمن تعطیل است، هنوز خبری از تعیین تکلیف سرمربی
تیم ملی فوتسال نشده و رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس‌کمیته فوتسال هم ادامه دارد. این در حالی است که در صورت جوانگرایی در تیم ملی و دعوت از بازیکنان جدید به اردوی این تیم، ملی‌پوشان جدید برای موفقیت نیاز به هماهنگی بیشتر و اردوهای تدارکاتی دارند. با این شرایط هنوز نه تیم ملی فوتسال سرمربی دارد، نه کمیته فوتسال رئیس.
الهلال - پوهانگ؛ کدام تیم تاریخ ساز آسیا می‌شود؟
الهلال عربستان و پوهانگ کره جنوبی برای کسب چهارمین قهرمانی در آسیا رقابت می‌کنند. الهلال امشب در فینال لیگ قهرمانان آسیا در ریاض به مصاف پوهانگ استیلرز می‌رود و هر دو تیم به دنبال این هستند که چهارمین قهرمانی در آسیا را به دست بیاورند. قرار است ۶۸ هزار نفر تماشاگر در این دیدار در ورزشگاه حاضر باشند و تیم‌شان را تشویق کنند. الهلال عربستان با هدایت لئوناردو ژاردیم پرتغالی به دنبال دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان در سه فصل اخیر خواهد بود تا به قهرمانی‌های خود در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۰ بیفزاید.قهرمان سه دوره قاره پوهانگ استیلرز نیز به دنبال چهارمین قهرمانی در آسیا است. شاگردان کیم گی دونگ با انگیزه‌های بالا وارد این مسابقه می‌شوند.
واکنش یحیی به خرید جدید برای پرسپولیس
ادامه محرومیت باشگاه پرسپولیس از حضور در نقل و انتقالات باعث به اوج رسیدن عصبانت یحیی گل محمدی شده است. باشگاه پرسپولیس همچنان در تلاش است تا با پرداخت کامل مطالبات گابریل کالدرون سرمربی پیشین سرخپوشان و خواکین دستیار او بتواند پنجره نقل و انتقالاتی را برای ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیکستانی و خریدهای بعدی یحیی گل محمدی باز کند.منوچهر صفروف و وحدت هنانوف با وجود همراهی پرسپولیس در هفته‌های اخیر به دلیل مشکل به وجود آمده نمی‌توانند در ترکیب این تیم به میدان بروند.موضوعی که عصبانیت سرمربی پرسپولیس را به همراه داشته است و کاسه صبر او را لبریز کرده است. سرمربی سرخپوشان که تحت فشار به خاطر نتایج این تیم در پنج هفته ابتدایی است از مجید صدری سرپرست باشگاه خواسته تا اجازه تأخیر در روند پایان یافتن محرومیت این باشگاه ندهد. سرپرست باشگاه پرسپولیس قول داده بود بازیکنان تاجیکستانی می‌توانند مقابل مس رفسنجان بازی کنند اما صفروف و هنانوف همچنان با محرومیت باشگاهی پرسپولیس رو‌به‌رو ماندند تا تنها نظاره گر عملکرد هم تیمی‌های خود باشند.این محرومیت به طور قطع تا بازی با صنعت نفت آبادان نیز ادامه خواهد داشت و آنها در هفته ششم نیز غایب خواهند بود تا عصبانیت یحیی از نداشتن تازه‌واردهای آسیایی خود به اوج برسد.گل محمدی که همچنان با دو جای خالی در لیست بزرگسالان خود رو‌به‌روست، درخواست باشگاه برای معرفی بازیکن جدید را جهت انجام مذاکره رد کرده و خواسته است تا هرچه زودتر نسبت به ثبت قرارداد تاجیکی‌ها با پایان یافتن محرومیت از سوی فیفا اقدام کنند و کاری به جذب مهره جدید نداشته باشند.باید دید وعده جدید مجید صدری برای حل مشکل پرداخت طلب کالدرون تا شنبه هفته آینده به کجا ختم می‌شود و پرسپولیس چه زمانی از بند محرومیت نقل و انتقالاتی خلاص خواهد شد.