kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
با حضور نماینده قوه قضائیه

۲۰۵ تن اقلام قاچاق به منظور امحاء از سازمان اموال تملیکی بارگیری شد

صبح دیروز و با حضور نماینده قوه قضائیه در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حدود ۲۰۵ تن از اقلام قاچاق به منظور امحاء از محل این سازمان بارگیری و به اصفهان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، نماینده قوه قضائیه در سازمان امول تملیکی در این خصوص گفت: بر اساس اقدامی که پس از حضور رئیس‌جمهور در انبار‌های سازمان اموال تملیکی بوشهر و رئیس‌قوه قضائیه در انبار‌های مرکزی استان تهران شروع شد، تمام دستگاه‌هایی که در مبارزه با قاچاق فعالیت دارند تلاش‌های زیادی را انجام دادند که بتوانند به دستوراتی که صادر شد تحقق ببخشند.
قاسم رسولی فاضل افزود: متاسفانه نواقص بسیار زیادی در امر مبارزه با قاچاق داریم و باید یک تلاش مضاعف در آینده داشته باشیم تا بتوانیم نواقص گذشته را جبران کنیم. در موضوع مبارزه با قاچاق، سازمان اموال تملیکی حلقه آخر است و ما از ابتدای امر باید این موضوع را توجه داشته باشیم.
رسولی فاضل بیان داشت: در قانون مبارزه با قاچاق، ۲۶ دستگاه دخالت دارند اگر در این حلقه درست عمل شود شاهد این اتفاق نخواهیم بود.
وی درباره امحاء کالاهای بارگیری شده در روز گذشته با بیان اینکه امحای این کالا‌ها ضرورت دارد، چون عموم این کالا‌ها سلامت محور است، گفت: انهدام در جهت سلامت خانواده است، ولی ارزبری که در مورد این کالاها صورت گرفته باید به نوعی کنترل شود. در مورد این کالاها دستور امحا داده شده بود ولی امحا نشده و اگر در زمان خودش امحا می‌شدند، شاهد این حجم از کالا نبودیم.
نماینده قوه قضائیه در سازمان امول تملیکی با بیان اینکه این اقلام قاچاق، پودر بدن ‌سازی، دارو و مواد شیمیایی و خوراکی و بهداشتی و آرایشی را در بر می‌گیرد، گفت: ارزش کالا‌هایی که اعلام شده ۲۲۶ میلیارد تومان است. رسولی فاضل با بیان اینکه این کالا‌ها را باید به مرور امحا می‌کردند، ولی این اتفاق صورت نگرفته است، تاکید کرد: در بازدید ریاست قوه قضائیه از سازمان تملیکی، مسئولان این سازمان ملزم شدند که هر اقدامی اعم از مزایده، حراج، فروش، تهاتر و امحا را به سرعت انجام بدهند.
وی با بیان اینکه این کالا‌ها به سال ۹۵ برمی‌گردد، اظهار داشت: کالا‌ها همان زمان باید امحا می‌شدند، ولی متأسفانه اقدامی صورت نگرفته است.
نماینده قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی از این کالا‌ها مربوط به سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ هست، افزود: این کالا‌ها عموماً کالا‌های متروکه هستند و حجم کمی دارند. وی با بیان اینکه این مواد و کالا‌ها برای امحا به اصفهان انتقال داده می‌شود، گفت: علت اینکه این مواد برای امحا به اصفهان برده می‌شود بخاطر این است که این‌ها مواد شیمیایی هستند و در کشور دو یا سه مرکز برای امحای مواد شیمیایی وجود دارد که آنها نیز باید بحث زیست محیطی را رعایت کنند و تاییدیه سازمان غذای دارو، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست را داشته باشند، زیرا پسماند مواد شیمیایی خطرزاست. باید بی‌خطر بودن پسماند مواد شیمیایی احراز شود تا امحای مواد شیمیایی و دارویی صورت گیرد.