kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

اخبار کوتاه اجتماعی

 

تزریق ۶۵۲ هزار دُز واکسن کرونا
در شبانه‌روز گذشته در کشور
وبدا- مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:« از 29 تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهارهزار و ۳۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۵۰ نفر از آنها بستری شدند. در طول این مدت، ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۹۵۶ نفر رسید در شبانه‌روز گذشته نیز با تزریق ۶۵۲ هزار و ۶۹۴ دُز واکسن کرونا و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۲۹ دُز رسید.»
ابلاغ ممنوعیت حضور دانشجویان واکسن نزده
در کلاس به دانشگاه‌ها
مهر- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره ابلاغیه به دانشگاه‌ها مبنی بر جلوگیری از حضور دانشجویان واکسینه نشده در دانشگاه‌ها گفت: وزارت علوم دانشگاه‌ها را مکلف کرده است که از واکسیناسیون جامعه دانشگاهی شامل دانشجویان اطمینان کسب کنند، سپس اجازه حضور در محل آموزش را بدهند، به سخن دیگر دانشجوی واکسینه نشده حق حضور در دانشگاه را ندارد.
تکمیل مترو با ظرفیت نهایی به کمک دولت
بهترین روش درمان آلودگی هوا
فارس- جعفرشربیانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تنها راه‌حل علمی و اصولی مسئله ترافیک و آلودگی هوا اظهارداشت: این ابرچالش کشنده در تهران یک راه‌حل بیشتر ندارد و آن هم افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران است و این مهم نیز از مسیر تکمیل و کارکرد مترو در ظرفیت نهایی آن می‌باشد و میسر نخواهدشد مگر دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را بپردازد.
آخرین قطعه از کمربندی شرق تهران
با احداث بزرگراه و تونل شهید شوشتری تکمیل می‌شود
کیهان- عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای آغاز عملیات تکمیل احداث بزرگراه و تونل شهید شوشتری به عنوان یک ابر پروژه عمرانی در شرق پایتخت خبر داد و گفت: این پروژه که به زودی از سرگرفته می‌شود در محوری شمالی- جنوبی در منتهی‌الیه شرق تهران و به عنوان محور کمکی بزرگراه بسیج احداث خواهد شد. این بزرگراه، بزرگراه‌های آزادگان و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق متصل می‌سازد.
صدور پروانه ساخت واحدهای زلزله زده هرمزگان بدون دریافت هزینه
ایسنا- استاندار هرمزگان گفت: باید تمامی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مکلف هستند در مناطق متأثر از زلزله، پروانه ساخت واحدهای آسیب دیده را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای صادر کنند. تا کنون دو هزار و ۲۰۸ واحد احداثی و ۸۰۰ واحد تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شده است.