kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
با اشاره به تورم، کمبود سوخت و بحران زنجیره تأمین کالا

مک کارتی: آمریکا در بحران است

 


سرویس خارجی-
«کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به افزایش نرخ تورم‌، کمبود سوخت و بحران در زنجیره تامین کالا وضعیت این کشور را «بحرانی» توصیف کرده است.
بحران اقتصادی در آمریکا از جمله افزایش نرخ تورم در برخی کالاها از جمله اقلام خوراکی و سوخت، انتقادها از عملکرد دولت بایدن را افزایش داده است. بر اساس گزارش رسانه‌های این کشور تورم افسار گسیخته در این کشور در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. از سوی دیگر به گزارش «اویل پرایس»، در حال حاضر آمریکا با بزرگ‌ترین بحران در تأمین حامل‌های انرژی خود روبه‌رو است به گونه‌ای که قیمت هر گالن بنزین در منطقه «گوردا اسپرینگز» به 8.5 دلار رسیده است، در واقع مردم این منطقه مجبور هستند به ازای هر لیتر بنزین چیزی حدود 60 هزار تومان پول پرداخت کنند.(هر گالن حدود 4 لیتر است) این منطقه که در ایالت کالیفرنیا واقع شده از جمله مناطقی است که گردشگران از سراسر آمریکا برای دیدن چیزهای جذاب به آنجا می‌روند. «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در جریان جلسه پرسش و پاسخ هفتگی خود، با اشاره به مشکلات اقتصادی این کشور، وضعیت آمریکا را بحرانی توصیف کرد. او در پیامی توئیتری بخشی از سخنان خود را منتشر کرد و نوشت: «کشور ما در بحران است: تورم، قیمت بنزین، زنجیره تأمین؛ دموکرات‌ها در کنگره -به‌ویژه این هفته- برای کاهش هریک از این فشارها چه کردند؟». او در ادامه نوشت: «جواب این است: مطلقاً هیچ.»
اختلاف در کاخ سفید
خبر دیگر از آمریکا اینکه در پی انتشار گزارش‌هایی از بروز اختلافات داخلی در میان کارکنان دفتر «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا رسانه‌ها گزارش داده‌اند «اشلی اتین»، مدیر روابط عمومی او از سمتش استعفا می‌کند. «اتین»، سابقاْ از کارکنان دفتر «نانسی پلوسی»، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا بود اما‌اندکی بعد از پیروزی جو بایدن به تیم کامالا هریس پیوست. او در آن زمان گفته بود که تنها یک سال با تیم هریس همراه خواهد بود.
«اتین» در این سمت وظیفه تنظیم فعالیت‌های رسانه‌ای هریس و ارتقا وجهه او در میان عموم را به عهده داشت. در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب هریس در دولت بایدن، اختلافات میان کارکنان او و به حاشیه رانده شدن او توسط بایدن در رسانه‌های آمریکا منتشر شده است. شبکه تلویزیونی فاکس نیوز هم روز پنجشنبه گزارشی از افزایش تنش‌ها بین رئیس‌جمهور آمریکا با هریس منتشر کرده و مدعی شده بود بایدن ممکن است فردی جدید را به عنوان معاون خودش انتخاب کند. گزارش فاکس‌نیوز سه روز بعد از آن منتشر شد که سی‌ان‌ان در گزارشی مفصل اعلام کرده بود دفتر «جو بایدن» و حلقه افراد نزدیک به «کامالا هریس» دچار اختلافاتی کم‌سابقه شده‌اند. طبق نوشته سی‌ان‌ان هریس و نزدیکان او گمان می‌کنند که معاون رئیس‌جمهور در جایگاه مناسب خودش در دولت قرار ندارد و به حاشیه رانده شده‌ است.
ترامپ: تا سال 2024
چیزی از آمریکا نمی‌ماند
رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم ضمن بیان اینکه کشورش مایه خنده در جهان شده، گفت که در حال حاضر به پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ فکر نمی‌کند زیرا تا سه سال دیگر آمریکایی وجود نخواهد داشت. به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» گفت: «افراد خوب زیادی به من می‌گویند، (انتخابات) سال ۲۰۲۰ را فراموش کنید. شما پیروز خواهید شد، شما در نظرسنجی‌ها بسیار بالا هستید، شما پیروز خواهید شد، من می‌گویم ما تا سه سال دیگر کشوری نخواهیم داشت... این مرد [بایدن] این کار را در ۹ ماه انجام داد... آمریکا بزرگ نیست. آمریکا در تمام دنیا مایه خنده است.»