kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

حمایت قاطع وزیر ارشاد از اقتصاد سینما(اخبار ادبی و هنری)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما گفت: در بحث اقتصاد سینما هیچ موضعی به جز حمایت از اهالی سینما ندارم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه، ما معتقد به گفت‌وگو با اهالی فرهنگ و هنر و سینماگران هستیم، گفت: من به‌دلیل سابقه تدریس و حضورم در دانشگاه به گفت‌وگو اعتقاد بسیاری دارم، زیرا بسیاری از مشکلات صرفاً با ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو قابل رفع شدن است.
رئیس شورای هنر شورای انقلاب فرهنگی، با‌ اشاره به اینکه ایجاد فضای تعامل دو سویه یکی از سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: ایجاد فضایی آرام و به دور از حاشیه برای زمینه‌سازی تولید آثار در حوزه سینما از جمله اهداف ما در این وزارتخانه است.
اسماعیلی با تأکید بر اینکه از نقد استقبال می‌کنیم، افزود: من به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده‌ام تا تلاش کنم مشکلات اهالی فرهنگ و هنر را رفع کنم و وظیفه خود می‌دانم تا با تلاشی مضاعف حتی اجازه ندهم فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور لحظه‌ای متوقف شود.
وی در ادامه بر لزوم ایجاد نهضت تولید در فرهنگ و هنر تأکید کرد و گفت: ما باید میزان تولیدات خود را افزایش بدهیم و هیچ ‌اشکالی ندارد که تعداد فیلم‌های تولید شده در سال افزایش پیدا کند.