kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
سازمان بسیج جامعه پزشکی اعلام کرد

فعالیت ۳۵۰ هزار بسیجی در مدیریت و غربالگری کرونا

بنابر اعلام سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، ۳۵۰ هزار بسیجی در مدیریت بیماری کرونا و عملیات غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام کرد تبدیل ده‌ها هزار پایگاه بسیج به پایگاه سلامت، برپایی ایستگاه‌های سلامت و تیم‌های رفع آلودگی، جذب کمک‌های مردمی و مومنانه، حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا و...، به صورت شبانه‌روزی از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا است. در همین راستا نیز ۳۵۰ هزار بسیجی در مدیریت بیماری کرونا و عملیات غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند.
سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برنامه‌های متعددی در هفته بسیج (۲۹ آبان تا پنج آذر) با تمرکز بر ریشه‌کن کردن ویروس کرونا و افزایش سرعت واکسیناسیون در دستور کار دارد.
تجلیل از خانواده مدافعان سلامت و شهدای قشر سلامت، عیادت از بیماران به خصوص جانبازان و رزمندگان و حضور و تجلیل در منازل شهدای مدافع سلامت از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی و تکریم خانواده شهدای سلامت، اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، حاشیه شهرها و روستاها برای ویزیت رایگان و خدمتگزاری به مردم، برپایی ایستگاه‌های سلامت محور برای توزیع رایگان ماسک و محلول از برنامه هفته بسیج است.
از دیگر برنامه‌های این هفته نیز می‌توان به تقویت و برجسته ‌سازی (تشدید) طرح شهید سلیمانی از طریق برگزاری رزمایش‌های حوزه‌های نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شناسایی و مراقبت از بیماران کرونایی، توزیع کمک‌های مومنانه در قالب طرح مذکور و حمایت از بیماران و خانواده آنان، توسعه مراکز واکسیناسیون، ارائه خدمات پزشکی رایگان و تخفیف ویژه در مراکز درمانی خاص و ارائه برنامه‌هایی در جهت اقناع و اقبال آحاد مردم در انجام واکسیناسیون اشاره کرد.