kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
رئیس‌جمعیت هلال احمر خبر داد

توزیع ۲۵ میلیارد تومان اقلام امدادی و زیستی میان زلزله‌زدگان هرمزگان

 

رئیس‌جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع
پنج هزار و ۶۲۹ دستگاه چادر امدادی در میان زلزله‌زدگان هرمزگانی، ارزش اقلام امدادی و زیستی توزیع شده را تاکنون، ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان گفت: در مجموع ۱۳۷ روستا از طریق خانه‌های هلال و دهیاران و همچنین حضور تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند و از ساعات پایانی شب وقوع زلزله در ۲۳ آبان‌ماه، اردوگاه امدادی هلال‌احمر برپا و یکهزار نفر در ورزشگاه خلیج‌فارس شهر بندرعباس اسکان اضطراری داده شدند. همچنین از صبح روز ۲۴ آبان، توزیع بسته‌های غذایی میان زلزله‌زدگان آغاز و تاکنون در تمامی مناطق متاثر از زمین لرزه، اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است.
همتی افزود: تا صبح روز ۲۸ آبان‌ماه، پنج هزار و ۶۲۹ دستگاه چادر، ۷۹۴ تخته موکت،سه هزار و ۱۴۷ تخته پتو، والور ۳۷۱ شعله و ۶۰۸ بسته غذایی در میان زلزله زدگان توزیع شده که ارزش مجموع اقلام توزیع شده تاکنون
۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.
وی همچنین از به‌کارگیری ۵۳۸ نفر/ روز نیروی عملیاتی و ۲۳۲ خودروی عملیاتی/ روز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان و به‌کارگیری دو فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر با ۶ سورتی پرواز (سه ساعت و ۴۵ دقیقه) برای حمل
دو هزار و 500 کیلوگرم اقلام و محموله‌های امدادی خبر داد. همتی تاکید کرد: امدادرسانی و حمایت از زلزله‌زدگان تا پایان برطرف شدن آلام شهروندان هرمزگانی ادامه دارد.
فعالیت 70 گروه جهادی در منطقه
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی باز‌سازی مناطق زلزله زده با همکاری 70 گروه جهادی در پنج محور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا مدرس با بیان اینکه پس از وقوع زلزله در بخش فین بندرعباس، جلسات هماهنگی بین 70 گروه جهادی مستقر در منطقه با محوریت ستاد مدیریت بحران استان تشکیل می‌شود اظهار داشت: هشت گروه جهادی زیر‌مجموعه رضوان، 17 گروه در سیاهو، 25 گروه در فین و 20 گروه جهادی در اطراف فین، نیازهای مردم را برای امداد رسانی پایش و خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند. مدرس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی باز‌سازی مناطق زلزله‌زده در فاز نخست با آواربرداری و تمیزکاری منازل آسیب‌دیده با همکاری گروه‌های جهادی گفت: به این منظور، پنج محور با مدیریت مدیران پروژه بنیادمسکن در ستاد باز‌سازی مشخص شده و پنج نفر از نمایندگان ستاد مدیریت بحران استان، برنامه‌ها و اهداف اولویت‌دار ستاد باز‌سازی مناطق زلزله زده را برای آواربرداری، پیگیری و بر آن نظارت می‌کنند. همچنین به دستور استاندار هرمزگان، مبنی بر اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان با هدف امدادرسانی فرهنگی، تقویت روحیه و جلوگیری از آسیب‌های روحی ناشی از زلزله، پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های مفرح هنری و فرهنگی در مناطق زلزله زده بخش فین اجرا کرد که با استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان همراه بود.
صدور دستورات ویژه قضایی برای تسریع در اسکان و جبران خسارت زلزله زدگان
خبر دیگر اینکه، به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان صبح پنجشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهر فین و روستاهای مجاور آن‌، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان، از نزدیک میزان خسارات و نحوه خدمات رسانی به مردم را مورد ارزیابی قرار‌داد و دستورات ویژه‌ای به منظور تسریع در امدادرسانی، جبران خسارت زلزله زدگان و همچنین تسهیل در استقرار و اسکان موقت آنها صادر کرد.