kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
خلبان ارتش در مورد پرواز بسیار نزدیک به ناو هواپیمابر:

آمریکایی‌­ها باید بترسند که متعلق به اینجا نیستند

خلبان شجاع و غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی که آیا از پرواز در ارتفاع بسیار پایین و در فاصله‌ای بسیار نزدیک در اطراف ناوهواپیمابر آمریکایی نترسیدید، گفت که آنهایی باید بترسند که متعلق به اینجا نیستند.

 


اخطارش باعث شده تا نماد قدرت نظامی آمریکایی‌ها یعنی ناو هواپیمابر که بزرگترین جنگ‌افزار دنیا نیز هست تغییر مسیر داده و از منطقه دور شود. پروازی که حیرت رسانه‌های غربی را در پی داشت چرا که در فاصله بسیار نزدیک (23متری) و نزدیک سطح دریا انجام شد. برای پی بردن به عمق این موضوع کافی است بدانیم که روی عرشه این ناو چندین نوع هواپیمای پیشرفته و بالگردهای مجهز وجود دارد و این ناوها به پیشرفته‌ترین موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی مجهز هستند.
این پرواز بسیار نزدیک و کم سابقه خلبان شجاع ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطراف ناو هواپیمابر آمریکایی یکی از مسایل جالب توجه رسانه‌ها در روزهای گذشته بود. این خلبان غیور در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما در مورد ماوقع می‌گوید: «پنج‌شنبه 20 آبان ماه حوالی ساعت 12:30 به من اعلام شد که یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی قصد مورد به خلیج‌فارس را دارد.»
او در ادامه افزوده است: «خب من خودم را به ناو نزدیک کردم تا این ناو آمریکایی هم از حضور ما مطلع باشد و هم شناسایی مستقیم داشته باشیم.»
خلبان ارتش می‌گوید: «این ناو دقیقا بر روی مرز آبی کشورمان در خلیج‌فارس در حال حرکت بود و قصد ورود به مرزهای آبی ایران را داشت. این ناو برای آنکه موقعیتش آشکار نباشد در سکوت کامل رادیویی در حال حرکت بود.»
این سرباز مدافع وطن در مورد واکنش ناو آمریکایی پس از مشاهده بالگرد او می‌گوید: «ناو تغییر مسیر داد و برگشت و خودش را از منطقه دور کرد.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از پرواز در سطح بسیار پایین در نزدیکی ناو آمریکایی نترسیدید گفته است: «من چرا باید بترسم من در آب‌های سرزمین خودم در حال پرواز بودم، آن کسانی باید بترسند متعلق به اینجا نیست.»
واکنش شبکه صهیونیستی
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به پرواز بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روی ناو هواپیمابر (USS Essex) در خلیج‌فارس، در تارنمای خود نوشت: خلبانان ایرانی در ارتفاعی پایین حضور خود بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی را به تصویر کشیدند.
در ادامه این گزارش آمده است: خلبان ایرانی مقابل چشم نظامیان آمریکایی از داخل کابین خود حضورش بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی USS Essex را به تصویر کشیده و مستند کرده است.
به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان تصاویر منتشرشده نشان می‌دهند این بالگرد در ارتفاعی بسیار پایین از سطح دریا کنار ناو هواپیمابر آمریکایی پرواز می‌کند اما نظامیان آمریکایی موجود در این کشتی و بر عرشه آن هیچ واکنشی نسبت به آن از خود نشان نمی‌دهند.
این تصاویر غیرعادی در حالی منتشر می‌شوند که ایران رزمایش گسترده‌ای را در شمال اقیانوس هند و بخش‌‌هایی از دریایی سرخ به انجام رساند.
مانور ذوالفقار 1400 رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و سناریوهای مختلف جنگ دریایی دور از سواحل ایران در آن تمرین شد. در این رزمایش ایرانی‌ها قایق‌های تندرو در پهنه دریا و نظامیان سوار شدن بر بالگردها و نیز عملیات چتربازی کماندوها را به نمایش گذاشتند.