kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
معاون محیط زیست انسانی استان:

اجازه مصرف مازوت در تهران را نمی‌دهیم

 

معاون محیط زیست انسانی استان تهران با اشاره به اینکه اجازه مصرف مازوت در تهران داده نمی‌شود، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا حد امکان منابع ساکن تولید آلودگی هوا را کنترل کنیم.
زهره عبادتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا اظهارداشت: از اول آبان‌ماه طرح ویژه پایش را اجرا کرده‌ایم و با توجه به اینکه پیش‌بینی سازمان هواشناسی احتمال افزایش روزهای با شرایط وارونگی دما است بنابراین برنامه پایش ویژه‌ای را تدوین کردیم. بر این اساس هم گشت و پایش شبانه را فعال کردیم و هم گشت و پایش روزانه تداوم دارد.
عبادتی تاکید کرد: نوع سوخت صنایع بزرگ‌مقیاس را روزانه چک می‌کنیم. تصمیم داریم که اجازه مصرف مازوت را با توجه به تولید آلودگی در تهران ندهیم. مخازن مازوت نیروگاه بعثت و شرکت سیمان تهران از سال ۹۸ پلمب است و این پلمب را هر روز چک می‌کنیم تا مازوت مصرف نکرده باشند چراکه فعالیت‌های آنها بر آلودگی هوای تهران تاثیرگذاراست بنابراین ضرورت استفاده آنها از سوخت گاز طبیعی برای ما اهمیت دارد.
وی افزود: واحد آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان تهران روزانه به این واحدها مراجعه و خروجی دودکش آنها را بررسی می‌کند. یک سری از شرکت‌ها خوشبختانه به‌ تجهیزات آنلاین متصل هستند و به‌صورت شبانه‌روزی می‌توانیم فعالیت‌های آنان را رصد و گازهای خروجی از دودکش‌های آنها را بررسی کنیم.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: سایر بخش‌ها مثل شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک مقیاس به‌صورت هفتگی پایش می‌شوند و چند بار در هفته فعالیت‌های آنها از نظر آلودگی هوا بازبینی می‌شود بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا حد امکان منابع ساکن تولید آلودگی هوا را کنترل کنیم این در حالیست که بخش زیادی از آلودگی هوای تهران ناشی از فعالیت منابع متحرک است.