کد خبر: ۲۳۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
معاون وزیر راه و شهر‌سازی:

مردان مجرد‌ بالای ۴۵ سال در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر‌سازی از امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص در نهضت ملی مسکن، بر اساس مصوبه تازه هیئت دولت،
خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر‌سازی، محمود محمودزاده درباره تصمیمات جدید دولت درباره نهضت ملی مسکن گفت: در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت، پیشنهاد پیشین وزارت راه و شهر‌سازی برای اصلاح بخشی از آیین‌نامه قانون ساماندهی مورد تایید قرار گرفت و تصویب شد.
بر اساس این مصوبه، دو گروه از مجردان که شامل مردان مجرد ۴۵ سال به بالا و بیماران خاص با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند در این طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند و ثبت‌نام کنند.
او یادآور شد: پیش‌تر سه گروه از مجردان، شامل زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی
با ۲۰ سال سن، و نخبگان علمی امکان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند که با مصوبه اخیر هیئت دولت، دو گروه دیگر؛ یعنی مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص نیز به گروه واجدان شرایط نهضت ملی مسکن افزوده شدند.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی درخصوص سابقه سکونت متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیش‌تر پنج سال اعلام شد، توضیح داد: برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یک سال تقلیل پیدا کرده است. بدین معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.
همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون
بر‌اساس حکم اداری یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت پنج ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند. 
گفتنی است، مصوبه هیئت وزیران علاوه‌بر ورود به مسئله ثبت‌نام مجردها، موضوع اولویت‌بندی متقاضیان فاقد مسکن
بر‌اساس میزان تقاضای متوسط هر استان، شاخص‌هایی از قبیل نداشتن سابقه مالکیت، مدت زمان سکونت، میزان درآمد و تعداد افراد خانوار را نیز در دستور کار قرار‌داده است.