kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

 

رئیس‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بررسی انجام سفر با اتوبوس به سوریه گفت: در آینده نزدیک امکان سفر جاده‌ای با حمل‌ونقل عمومی به این کشور فراهم می‌شود.
‌‌به گزارش خبرگزاری فارس، داریوش امانی در نشست خبری درباره وضعیت حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای‌ اظهار داشت: ‌سالانه 240 میلیون سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای انجام می‌شود.
وی با اشاره به بررسی انجام سفرهای زمینی از طریق حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به سوریه و ترکیه، اظهار کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم و در آینده نزدیک امکان سفر جاده‌ای با حمل‌ونقل عمومی به این کشورها فراهم می‌شود.
رئیس‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره شرایط پذیرش مسافران اتوبوس‌ها گفت‌: از اول آذرماه امسال پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بر اساس کارت واکسیناسیون خواهد بود.
امانی درباره تغییر قیمت بلیت اتوبوس با توجه به پذیرش 100 در‌صدی مسافران از آذر امسال، افزود: در ایام شیوع کرونا، قیمت بلیت اتوبوس افزایش چندانی نداشت و طبق برآوردهای صورت گرفته شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در این دوره حدود سه هزار میلیارد تومان زیان و خسارت دیدند.
رئیس‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا، سفر برای مدتی تعطیل شد و پس از سر گرفته شدن سفرها، پروتکل‌های بهداشتی اعمال شد و پذیرش مسافر در ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه، بر اساس پروتکل‌ها محدود شد و کاهش پیدا کرد، در این شرایط جابه‌جایی مسافران برای شرکت‌های حمل‌ونقلی صرفه اقتصادی نداشت اما همه شرکت‌ها به وظایف و مسئولیت‌های خود متعهد بودند.
نو‌سازی ناوگان کامیونی با تولید داخلی
امانی درباره آخرین وضعیت نو‌سازی ناوگان کامیونی از محل تولید داخل، اظهار داشت: ‌تلاش کرده‌ایم از ظرفیت تولید داخل‌ برای نو‌سازی ناوگان کامیونی استفاده شود. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همواره به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است، قرارداد تولید یکهزار دستگاه کامیون با یک تولیدکننده داخل (ماموت) و قرارداد تولید پنج هزار دستگاه کامیون دیگر با ‌ایران خودرو امضا شد و به دنبال تامین منابع مالی این قراردادها هستیم. همچنین در قراردادی با شرکت هپکو در حوزه ساخت تجهیزات راهداری، تأمین منابع مالی انجام شد تا ‌خط تولید این کارخانه فعال شود.
رئیس‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: پیش از تحریم‌ها‌، در حوزه تولید کامیون، ماموت برند اسکانیا و ایران‌خودرو برند بنز را در کشور تولید می‌کردند اما امروز با توجه به افزایش تحر‌یم‌ها موتور این کامیون‌ها اغلب از چین تأمین می‌شود.
امانی تأمین قیر را یکی از مشکلات امروز سازمان راهداری دانست و گفت: سهم وزارت راه و شهر‌سازی از قیر رایگان 7200 میلیارد تومان است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از این میزان تا دو هزار میلیارد تومان سهم دارد. مجلس هم به این موضوع ورود کرده تا هر چه سریع‌تر قیر رایگان به وزارت راه و شهر‌سازی تخصیص پیدا کند و در حال حاضر حواله‌ها داده شده است.‌
او درباره اینکه آیا تهاتر قیر با بدهی پیمانکاران ادامه دارد؟ پاسخ داد‌:‌ هر گونه تهاتر در‌باره قیر ممنوع ‌است و هیچ تهاتری در این زمینه نداریم. روند مصرف قیر شفاف است و همه عملیات مربوط به قیر در سامانه مربوطه گزارش‌گیری می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: