kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

گزارش آسوشیتدپرس از مشکلات معیشتی نظامیان آمریکایی



خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرده هزاران تن از خانواده‌های نظامیان آمریکایی برای تامین مایحتاج و مواد خوراکی خود به شدت با مشکل مواجه‌ا‌ند و «این شرایط مناسب بزرگترین ارتش جهان نیست»!
مشکلات اقتصادی و بحران تامین مایحتاج اولیه زندگی این روز‌ها به یک مسئله در آمریکا تبدیل شده و سیاست‌های دولت این کشور و نیز افزایش بی‌سابقه قیمت شاخص‌های انرژی در بازار‌های جهانی به نظر می‌رسد بر این بحران دامن زده است. در این کشور تورم در حالی رشد بی‌سابقه داشته که از سوی هیچ کشور تحریم نیست. از سوی دیگر این روزها گزارش‌های متعددی در مورد وضعیت بد کهنه سربازان و همچنین ارتش آمریکا منتشر می‌شود. هفته گذشته عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پیام توئیتری نوشت: «40 هزار کهنه سرباز بی‌خانمان هستند و شب را در خیابان سپری می‌کنند». پیش از وی نیز گزارش‌های دیگری از بروز سونامی خودکشی در بین کهنه سربازان آمریکایی منتشر شده بود. بر اساس گزارش‌ها بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز و نیروی وظیفه آمریکایی طی 6 سال گذشته دست به خودکشی زده‌اند، که معادل
۲۰ مرگ در هر روز است.
اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که وضعیت معیشتی نیروهای ارتش آمریکا نیز تعریف چندانی ندارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،  تحقیقات نشان می‌دهد هزاران نظامی آمریکایی نمی‌توانند مایحتاج ضروری و اقلام غذایی لازم برای خانواده خود را تامین کنند.  بر این اساس، تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی از آن است که ناتوانی نظامیان آمریکایی در سیر کردن شکم خانواده خود به یک بحران پنهان در آمریکا تبدیل شده است. این مشکل در حالی در یکی از مراکز حساس آمریکا بروز کرده که بخش نظامی بیشترین درصد از بودجه آمریکا را به خود اختصاص داده است. 
این اطلاعات از «مرکز غذایی آمریکا» که کار بررسی بیش از ۲۰۰ بانک مواد غذایی در این کشور را برعهده‌دارد درز کرده است. این گزارش نشان می‌دهد چطور ناامنی غذایی طولانی مدت در آمریکا به همه جوانب زندگی شهروندان این کشور از جمله نظامیان ارتش نفوذ کرده است.کارشناسان معتقدند این بحران سالهاست که در آمریکا وجود دارد و بیشترین تاثیر را بر نظامیان با درجه پایین‌تر و خانواده‌های آنها داشته است. کودکان در این میان بیشترین آسیب را دیده‌اند.
«وینس‌هال»، افسر روابط دولتی در امور تغذیه آمریکا در این رابطه گفت: این یک حقیقت تکان دهنده در بانک‌های موادغذایی در سراسر آمریکاست. این موضوع باید دلیل شرمساری عمیق مقامات باشد. در این گزارش تخمین زده شده که حدود ۳۰ درصد از نظامیان آمریکایی در ارتش این کشور تنها در یک سال گذشته در پایین‌ترین سطح از امنیت غذایی قرار داشته‌اند. یک نظامی آمریکایی نیز که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: ما بزرگترین ارتش در جهان هستیم، ولی واقعیت تلخ این است که نظامیان ما در رده‌های پایین با تمامی اعضای خانواده خود از جمله کودکانشان گرسنه هستند.وی ادامه داد: شما چطور می‌توانید ماموریت خود را به پایان برسانید و برای دموکراسی بجنگید در حالی که کودکان شما در خانه گرسنه هستند!