kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

ارسال محموله 30 تنی بذر گندم آمریکا به سوریه برای فریب افکار عمومی


سفارت آمریکا در سوریه با هدف انحراف افکار عمومی از جنایت این کشور، از اعطای محموله 30 تنی بذر گندم به مناطق شرقی سوریه خبر داد.
آمریکا از آماده ‌سازی محموله 30 تنی بذر گندم به سوریه خبر داد و تاکید کرد که این محموله توسط آژانس توسعه آمریکا تهیه شده است. سفارت آمریکا در سوریه در بیانیه‌ای که در فیسبوک منتشر شد، تاکید کرد که محموله بذر گندم، بارگیری شده و به سمت شمال شرق سوریه در حرکت است.
به گزارش روسیا الیوم، سفارت آمریکا در سوریه تاکید کرد که آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا نزدیک به 300 تن بذر گندم با کیفیت بالا را همزمان با آغاز فصل کشت در اختیار کشاورزان در شمال شرق سوریه قرار می‌دهد.
این سفارتخانه بیان داشت:«گندم، ستون فقرات بخش کشاورزی در سوریه است. این مقدار بذر به صدها کشاورز در تولید نزدیک به 32 هزار تن گندم در سال آینده کمک خواهد کرد و دستیابی مردم سوریه به آرد، نان و دیگر محصولات تولیدی از گندم برای تغذیه خانواده‌هایشان و جلوگیری از بحران‌های اقتصادی بیشتر را تضمین می‌کند.»
آمریکا با اشغال بخش‌های شمالی و شرقی سوریه به دنبال آن است تا در درجه اول مقدمات تجزیه این کشور را فراهم کند و در صورت شکست این نقشه بتواند نیروهای مورد حمایت خود را در این مناطق تقویت کند. در این مسیر آمریکا با تشکیل ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی ضد داعش، بارها به صورت متجاوزانه به شمال سوریه حمله کرده و غیر نظامیان زیادی را کشته است.
اخیرا نیویورک تایمز اعلام کرد که در حمله سال 2019 آمریکا به دیرالزور 68 غیر نظامی سوریه کشته شدند اما آمریکا در واکنش به این افشاگری اعلام کرده که این حمله «دفاع مشروع از خود» بوده است. علاوه‌بر این بارها خبرهایی از غارت منابع سوریه توسط آمریکا منتشر شده است.
نظامیان اشغالگر آمریکایی طی ماه‌های اخیر به سرقت ذخایر غذایی سوریه ادامه داده‌اند و این اقدامات با هماهنگی شبه نظامیان قسد(شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه») در نقاط مرزی سوریه انجام پذیرفته است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز به صراحت اعلام کرده بود که نظامیان آمریکا با هدف سرقت نفت سوریه در این کشور حضور دارند. در این شرایط، آمریکا برای انحراف افکار عمومی از غارت منابع سوریه، اقدام به ارسال 30 تن بذر گندم به مردم این کشور کرده است. این در حالی بوده که تنها در چند ماه اخیر صدها کامیون حامل گندم و جو توسط آمریکایی‌ها از الحسکه خارج شده و در اختیار نظامیان آمریکایی قرار گرفته است.