kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

خواندنی از ورزش ایران


*انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ۲۱ آبان برگزار شد و ۱۳۲ نفر در این انتخابات شرکت کردند و در نهایت ۱۵ ورزشکار توانستند به کمیسیون راه یابند. کمیته ملی المپیک ۴۸ ساعت را تعیین کرده بود که اگر ورزشکاری به نتیجه انتخابات اعتراض دارد، به اعتراضش رسیدگی شود.کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا کسی به نتیجه انتخابات کمیسیون اعتراضی داشته است یا خیر؟ گفت: ما مهلتی را تعیین کردیم تا اگر کسی اعتراضی دارد رسیدگی کنیم اما هیچ کسی اعتراض نداشت از این رو نفراتی که رای آوردند دیگر قطعیت خواهند داشت. ما تلاش کردیم انتخابات کاملا شفاف و طبق آیین‌نامه برگزار شود و خدا را شکر بدون مشکل و یا حاشیه‌ای انتخابات برگزار شد. اسامی اعضای جدید کمیسیون ورزشکاران به شرح زیر است:سجاد گنج‌زاده، حسن یزدانی، ذبیح اله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، مجتبی عابدینی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا گرایی، نجمه خدمتی و حسین ساوه شمشکی.
*مسابقات جهانی تنیس روی میز از دوم تا هشتم آذر در شهر هیوستون آمریکا برگزار می‌شود و ایران با سه بازیکن (نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی) در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.پبمان حسنی، دبیر فدراسیون در مورد دریافت ویزای آمریکا گفت: ویزای بازیکنان صادر شده و ملی‌پوشان سه روز قبل از رقابت‌ها در این کشور حاضر می‌شوند.مهرداد علیقارداشی، رئیس‌فدراسیون و جمیل لطف الله نسبی، سرمربی تیم ملی ملی‌پوشان را در این سفر همراهی می‌کنند.
*هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نوشت: «اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان، بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»این توئیت به معنای تایید اساسنامه شورای کمیته ملی المپیک بوده و حالا همه چیز مهیای برگزاری انتخابات ریاست این کمیته در اواخر دی یا اوایل بهمن ماه خواهد بود.اخیرا انتخابات کمیسیون ورزشکاران هم برگزار شده و اعضایی که قرار است در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک رای دهند، کاملا مشخص هستند. به همین خاطر احتمالا به زودی باید شاهد شروع پروسه انتخابات کمیته ملی المپیک باشیم.در ماههای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درخصوص رئیس‌بعدی کمیته ملی المپیک صورت گرفته، اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین نکته حضور یا عدم حضور صالحی امیری در انتخابات دوره بعدی است.