kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

تشکیل۴۲ هزار گروه جهادی برای کمک به مردم در بلایای طبیعی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تشکیل بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی و حضور موثر برای کمک به مردم در بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و ساخت خانه برای زلزله‌زدگان را از جمله خدمات بسیج عنوان کرد.


ششمین جشنواره مالک ‌اشتر سازمان بسیج مستضعفین دیروز یکشنبه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس این سازمان، حجت‌الاسلام تویسرکانی ‌مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج و جمعی از فرماندهان، مسئولین و کارکنان بسیج از سراسر کشور در مجتمع کوثر تهران برگزار شد.
در این مراسم رده‌های برتر بسیج در سراسر کشور معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در این مراسم گفت: بسیج و بسیجیان در سال‌های اخیر در مقابله با ویروس کرونا و در طرح شهید سلیمانی وارد میدان شدند و در شرایط به‌وجود آمده تلاش‌کردند تهدید را به فرصت تبدیل کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با‌ اشاره به جهاد در واکسیناسیون عمومی از سوی بسیج، ادامه داد: بسیج در کنار آن نهضت کمک‌های مومنانه را راه انداخت و با جمع‌آوری کمک خیرین، آن را در کمال احترام به مردم نیازمند رساند.
سردار سلیمانی، تشکیل بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی و حضور موثر برای کمک به مردم در بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و ساخت خانه برای زلزله‌زدگان را از جمله خدمات بسیج و بسیجیان عنوان کرد و گفت: نیروهای بسیجی و ولایت‌مدار برای روشنگری در عرصه فضای مجازی، ۹۸۲ گردان سایبری شهرستانی و ۲هزار و ۵۰۰ گردان حوزه‌محور تشکیل دادند.
وی، جهاد امیدآفرینی و تمرکز بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و ازدواج آسان را از دیگر حوزه‌های فعالیت بسیج عنوان کرد و افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اردوگاه‌های رسیدگی به معتادان و ساخت فیلم سینمایی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای و تولید و انتشار صدها کتاب از جمله اقدامات و خدمات دیگر بسیج و بسیجیان در سال‌های اخیر است.
سردار سلیمانی در ادامه گفت: اعتلای شبکه فرهنگی بسیج در کانون توجه بسیجیان قرار گرفت و در این راستا با ایجاد شبکه صالحین شاهد یک جوشش و رشد در عرصه‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.
«بسیجیان»
مالک ‌اشتر‌های نظام اسلامی هستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تشکیل صندوق‌های محله‌محور و ایجاد‌ اشتغال را از دیگر برنامه‌های انجام شده از سوی بسیج اعلام کرد و افزود: در ۱۲۰ شهرستان مراکز رشد تاسیس شده است تا استعدادهای برتر شناخته و شکوفا شود و امیدواریم با اجرای برنامه ۱۰ ساله اعتلای بسیج که از سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود زمینه تحقق مردم‌سالاری دینی را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم با بسیج و بسیجیان و همکاری با سایر اقشار جامعه سند اعتلای بسیج تحقق یابد.
در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به بسیج و بسیجیان نگاهی آسمانی دارند که نشان از جایگاه بالا و عملکرد آنها است.
وی ادامه داد: برای شناخت بسیج و بسیجیان باید در پایگاه‌های بسیج محلات و مساجد حاضر شد. این پایگاه‌ها محلی برای حضور انسان‌های مخلص و ولایت‌مدار است.
تویسرکانی، بسیج و بسیجیان را سد محکمی‌ علیه استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: بسیج به مانند یک اقیانوس عظیم موجب شده در همه عرصه‌ها دست برتر را داشته باشیم.
وی یادآور شد: بسیجیان در سنین مختلف مخلصانه و جهادی پای کار انقلاب و کشور هستند و امید داریم که مسئولان قدر این ظرفیت عظیم را بدانند.