kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

سناتور دموکرات‌: 40 هزار کهنه‌سرباز آمریکایی بی‌خانمان هستند

«کوری بوش»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: ۴۰ هزار کهنه سرباز بی‌خانمان هستند و شب را در خیابان سپری می‌کنند.

کهنه سربازان ارتش آمریکا تبدیل به سرباران دولت این کشور شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها بسیاری از این کهنه سربازان در بازگشت از جنگ‌های بی‌پایان آمریکا از منطقه غرب آسیا در جامعه آمریکا منزوی می‌شوند. بر اساس گزارش‌ها بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز و نیروی وظیفه آمریکایی طی 6 سال گذشته دست به خودکشی زده‌اند، که معادل ۲۰ مرگ در هر روز است. بایدن پیش از این و در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «تعداد نظامیان سابق (ارتش آمریکا) که خودکشی می‌کنند بیشتر از تعداد نظامیانی است که در میدان‌های نبرد کشته شده‌اند. این روند باید متوقف شود». روزنامه «نیویورک تایمز» نیز پیش از این در گزارشی از سونامی خودکشی در بین کهنه سربازان آمریکایی خبر داده بود. از سوی دیگر براساس گزارش پنتاگون، میانگین خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در پنج ساله گذشته میلادی، بیش از یک‌ سوم رشد نشان می‌دهد..نیویورک تایمز به نقل از «کمیته شورای کنترل و اصلاح» آمریکا گزارش داد که میزان خودکشی در میان سربازان ۱۸ تا ۳۴ ساله از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است. اما خودکشی تنها معضل مربوط به کهنه سربازان آمریکایی نیست بر اساس گزارش‌ها و اظهارات سناتورها و مقامات این کشور هزاران کهنه سرباز این کشور که از جنگ‌های افغانستان و عراق بازگشته‌اند بی‌خانمان هستند و شب‌ها جایی برای خواب ندارند و در خیابان شب خود را روز می‌کنند. در همین ارتباط عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت:
«40 هزار کهنه سرباز بی‌خانمان هستند و شب را در خیابان سپری می‌کنند». به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛«کوری بوش»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت: از ۱۱ سپتامبر به بعد، بیش از ۳۰ هزار نظامی (از جنگ برگشته) بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. وی در ادامه پیام توئیتری خود نوشته است: «40 هزار کهنه سرباز بی‌خانمان هستند و شب را در خیابان سپری می‌کنند.در روز کهنه سربازان، فقط از کسانی که به کشور خدمت کرده‌اند تشکر نکنیم. بیایید متعهد شویم کشوری بسازیم که در آن کهنه سربازان ما از حمایت لازم برخوردار باشند».