kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
خطیب جمعه قم:

همه تحریم‌ها باید یکجا لغو شود

امام جمعه قم گفت: تعهد باید در مقابل تعهد باشد؛ ما بر اساس فتوای رهبری به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رویم اما شما نیز باید همه تحریم‌ها را یکجا لغو کنید.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌‎های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه صد روز از دولت جدید می‌گذرد، گفت: رئیس‌جمهور نشان داد که با تمام وجود قدم‌هایی برای حل مشکلات مردم برداشته است. به استان‌های دوردست سر می‌زند که از نقاط مثبت است و امیدواریم دستاوردهایی هم داشته باشد و قول بدون عمل در کارنامه رئیس‌جمهور نباشد.
امام جمعه قم افزود: رئیس‌جمهور در جهت منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند، همچنین روحیه خوبی بین سه قوه ایجاد شده است و امیدواریم مردم تأثیر این را در مسائل اقتصادی و فرهنگی‌شان ببینند.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تلاش‌هایی در تأمین کالاهای اساسی شده است؛ اما نرخ مناسب برای اینکه همه بتوانند خریداری کنند نیاز به تلاش بیشتری دارد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارزش پول ملی باید رشد کند، قیمت‌ها پایین بیاید و بین بخش‌های اقتصادی انسجام ایجاد شود، تأکید کرد: انتظار مردم نظارت است و بدون نظارت نمی‌توان کاری پیش برد و از مبدأ تا مقصد باید نظارت وجود داشته باشد، همچنین پرچم عدالت همواره باید برافراشته باشد؛ زیرا مردم تشنه عدالت هستند از تبعیض سخت نگران هستند.
وی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: تعهد باید در مقابل تعهد باشد؛ ما بر اساس فتوای رهبری به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رویم اما شما نیز باید همه تحریم‌ها را یکجا لغو کنید.