kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
انقلابیون یمن خبر دادند

موشکباران عسیر، مأرب و تعز ده‌ها افسر سعودی به هلاکت رسیدند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیاتی بزرگ علیه مواضع ائتلاف سعودی در خاک عربستان و یمن خبر داده و گفته طی آن ده‌ها افسر سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

 

سرویس خارجی-

انقلابیون یمن همزمان که در حال پاک‌سازی و آزاد‌سازی شهر مارب هستند عملیات‌های خود علیه مواضع سعودی در نقاط مختلف را ادامه می‌دهند. در جدیدترین اقدام، سه عملیات موشکی علیه ائتلاف سعودی صورت گرفت. سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد ارتش یمن عملیاتی منحصر به فرد علیه مواضع ائتلاف سعودی انجام داده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد که به یاری خداوند، یگان موشکی یمن عملیات منحصر به فردی در «ظهران الجنوب» در منطقه عسیر (جنوب عربستان)، مأرب (شرق صنعاء) و غرب تعز (جنوب صنعاء) انجام داده است که موشک‌ها دقیقا با اهداف برخورد داشته‌اند.
یحیی سریع اضافه کرد که پایگاه هنگ اول ارتش سعودی در ظهران الجنوب واقع در منطقه عسیر با سه موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفته که در پی این اقدام، تعداد زیادی از افسران و نیروهای سعودی کشته و زخمی شده‌اند. سریع همچنین اعلام کرد که اردوگاه آموزشی ائتلاف سعودی در غرب تعز با دو موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفته است. طبق این اعلام، ارتش یمن با دو موشک بالستیک همچنین مزدوران ائتلاف سعودی در «البلق الاوسط» و یک پایگاه دیگر در مأرب را هدف قرار‌داده‌ است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان اضافه کرد که در این عملیات نیز ده‌ها تن از مزدوران، افسران و نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند. فرمانده هنگ اول در ظهران الجنوب از جمله کشته‌های این عملیات است. این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی بعدازظهر چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که سه موشک بالستیک شلیک شده از خاک یمن را رهگیری کرده است.
پیشروی در مأرب
از سوی دیگر، منابع خبری یمنی از آزاد‌سازی یک منطقه راهبردی در جنوب شهر مأرب خبر دادند. پایگاه خبری «البوابه الیمنیه الاخباریه» خبر داد که منطقه راهبردی «الفلج» در شهرستان «وادی عبیده» آزاد شده است. الفلج، آخرین مقر نظامی متعلق به نیروهای دولت مستعفی یمن در جنوب مأرب است. منابع خبری وابسته به حزب اخوانی الاصلاح هم گزارش دادند که اجساد ۱۱ افسر و ده‌ها سرباز از عناصر دولت مستعفی و الاصلاح، تشییع شده است. این شبکه خبر داد که این افراد در جریان درگیری‌های اخیر با نیروهای انصارالله در منطقه الفلج کشته شدند. البوابه الیمنیه هم به نقل از منابع نظامی گزارش داد که نیروهای دولتی صنعاء پس از آزاد‌سازی منطقه الفلج، به سمت مواضع راهبردی در جنوب و شرق شهر الوادی پیشروی کردند. به گفته این منابع، نیروهای یمنی به نزدیکی محله‌های جنوبی شهر مأرب رسیده‌اند و شمار زیادی از نیروهای دولت مستعفی به مرکز این شهر‌گریختند. نیروهای یمنی از سه محور، مأرب را در محاصره خود دارند و هر روز به آزاد‌سازی آن نزدیکتر می‌شوند. همچنین منابع میدانی در یمن دیروز خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی خود را در غرب یمن عملا آغاز کرده‌اند. پایگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از منابع میدانی مذکور گزارش داد که پس از خروج نیروهای ائتلاف سعودی، نیروهای صنعاء به سمت میدان فرودگاه الحدیده پیشروی کرده‌اند. منابع یمنی پیش از این خبر دادند که نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در اقدامی ناگهانی از ده‌ها موضع خود در جنوب و شرق استان الحدیده (غرب یمن) خارج شده‌اند. منابع یمنی با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف پس از خروج از الحدیده، به سمت شهر «المخا» واقع در غرب استان تعز حرکت کرده‌اند، احتمال دادند که هدف از این عقب‌نشینی ناگهانی، کمک به نیروهای دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح در مأرب باشد. خبر دیگر اینکه، محمد البخیتی عضو جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که عملیات نظامی در داخل و خارج یمن تا آزاد‌سازی آخرین وجب از سرزمین ادامه خواهد داشت. البخیتی در حساب توئیتری خود نوشت: «عملیات نظامی ما در داخل و خارج تا آزاد‌سازی آخرین وجب از سرزمین یمن، شکست محاصره زمینی، دریایی و هوایی به زور سلاح ادامه خواهد داشت چرا که ما به بیداری وجدان جهانیان امیدوار نیستیم و تنها به خداوند و قدرت خود امیدواریم.»