kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

بازگشایی مدارس به تقاضای اجتماعی تبدیل شده است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازگشایی مدارس تبدیل به تقاضای اجتماعی شده است، گفت: تعدادی از والدین و خانواده‌ها نگران هستند و برای این منظور بازگشایی تدریجی را با رعایت کامل اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی ترجیح داده‌ایم.

به گزارش خبر گزاری ایرنا، علیرضا کاظمی در حاشیه آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه دانش‌آموزی خیرساز کشور که با نام «فرزانه گواهی» در مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: مدارس دیگر کشورهای جهان بدون گره‌زدن بازگشایی به واکسیناسیون آغاز به کار کردند اما در کشور ما همه چیز کاملا آماده بازگشایی است زیرا آسیبی که فرزندان به دلیل عدم حضور در فضای آموزش و پرورش و از ناحیه افت کیفیت آموزشی و تربیتی دیده‌اند، خساراتی غیرقابل برآورد و غیرقابل جبران به بار آورده است.
کاظمی با بیان اینکه تکلیف بازگشایی مدارس کاملا روشن است، اظهارداشت: مدارس متوسطه اول و ابتدایی از اول آذرماه حضوری شده و متوسطه دوم هم از نیمه آبان کار خود را به صورت حضوری آغاز کرده‌اند. قبل از آن نیز از ابتدای مهرماه ۴۵ هزار مدرسه روستایی و عشایری به صورت حضوری آغاز به کار کرده بودند.
وی با بیان اینکه وقتی همه کارکنان دستگاه‌ها هر روز به سر کار خود می‌آیند، چرا باید عرصه آموزش جدا از این زنجیره باشد، ادامه داد: علاوه‌بر این واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان از مرز ۹۰ درصد گذر کرده است، بنابراین مشکلی برای بازگشایی کامل مدارس وجود ندارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درخصوص افت تحصیلی ناشی از شیوع کرونا بیان داشت: در زمینه افت تحصیلی دو بخش افت آشکار و پنهان تحصیلی قابل بررسی است که در افت پیدا یا آشکار تحصیلی بین یک تا ۱.۵ نمره به صورت میانگین در بین دانش‌آموزان شیوع دارد.
کاظمی افزود: افت تحصیلی پنهان نیز خود را در نمرات مستمر دانش‌آموزان نشان می‌دهد به این شکل که کاملا مشخص می‌شود برعکس نمرات امتحانات نهایی، سیر صعودی بی‌نظیری داشته است که نشان از صعود کاذب دارد و این افت با بازگشایی و آغاز فرآیند فعالیت حضوری مدارس مشخص می‌شود.
وی تاکید کرد: در کنار افت تحصیلی، شاهد افت تربیتی در بین دانش‌آموزان هستیم که از آن به عنوان آسیبهای اجتماعی یاد می‌شود که بسیار غیرقابل جبران است.