kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

صدور مجوز تست بالینی واکسن «برکت» روی کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله

عضو کمیته علمی کشوری کووید- ۱۹ گفت: مجوز انجام تست بالینی واکسن «کوو ایران برکت» روی کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله صادر شده و به زودی آغاز می‌شود.


دکتر مینو محرز متخصص عفونی و محقق اصلی واکسن کوو ایران برکت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا، تعداد داوطلبان مرحله اول کارآزمایی بالینی این واکسن را حدود ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: نصف داوطلبان این مرحله واکسن برکت و نصف دیگر هم واکسن سینوفارم دریافت می‌کنند.
محرز با اشاره به اینکه در مراحل اول و دوم تست بالینی واکسن، مصون بودن و ایمنی زایی به اثبات می‌رسد، اظهارداشت: با توجه به اینکه سه مرحله تست بالینی واکسن روی افراد بالاتر از ۱۸ سال انجام شده و ایمنی زایی و موثر بودن آن ثابت شده، مرحله اول و دوم تست بالینی کودکان پیشنهاد شده است که این مراحل انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کودکان کم‌تر از ۱۲ سال نیز کارآزمایی بالینی انجام می‌شود، گفت: در مرحله اول کودکان بین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد این طرح مطالعاتی می‌شوند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح، کودکان ۶ تا ۱۲ سال هم وارد مطالعه خواهند شد. محقق اصلی واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: ما هم بر اساس روال موجود در دنیا و رعایت استانداردهای بین‌المللی، تست‌های بالینی روی کودکان را آغاز خواهیم کرد تا کودکان ما هم بتوانند با آرامش سر کلاس درس حاضر شوند.