kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
اروپا

افزایش فروش خودروهای برقی



در سه ماهه‌ اخیر در کشورهای اروپایی از هر پنج خودرو خریداری‌شده، یک خودرو برقی بوده است. این خودروها در هر کشور با درصدی متفاوت توانسته‌اند میزان گاز دی‌اکسید کربن را کاهش دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ماشین‌های برقی ابزار قدرتمندی برای مبارزه با گرمایش جهانی هستند، اما تاثیر آنها در کشورهای مختلف متفاوت است و ممکن است در مواردی در ایجاد آلودگی با مدل‌های بنزینی برابری کنند. صرفه‌جویی در مصرف کربن دی اکسید در این ماشین‌ها به منبعی که شبکه آنها به وسیله آن شارژ می‌شود و زمان شارژ ماشین بستگی دارد.
بیش‌ترین عملکرد در میان کشورهای اروپایی برای ماشین‌های برقی کشور سوئیس با نیروی محرکه هیدروالکتریک و هسته‌ای بوده است که توانسته
۱۰۰ درصد در مقابل ماشین‌های بنزینی به کاهش کربن دی اکسید کمک کند. ماشین‌های برقی در نروژ ۹۸درصد، فرانسه ۹۶درصد، سوئد ۹۵درصد و استرالیا نیز ۹۳درصد در کاهش مصرف دی اکسید کربن موفق بوده‌اند.
ضعیف‌ترین عملکرد این ماشین‌ها برای قبرس با ۴درصد، صربستان با ۱۵درصد، استونی ۳۵درصد و کشور هلند با ۳۷درصد بوده است. کشور آلمان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در جهان است، توانسته عملکرد خودروهای خود را به ۵۵درصد صرفه‌جویی در ایجاد گازهای گلخانه‌ای نزدیک کند. در کشورهایی مانند آلمان و اسپانیا که سرمایه‌گذاری زیادی بر روی انرژی بادی و خورشیدی شده است، مقدار کاهش کربن دی اکسید در این خودروها بسیار به زمانی که خودرو شارژ می‌شود بستگی دارد. شارژ این خودروها در بعد از ظهر، زمانی که باد و خورشید به میزان زیادی در دسترس است، نسبت به شب که شبکه‌های خودرو با سوخت فسیل یا گاز شارژ می‌شوند 16-18درصد عملکرد خودرو را در ذخیره انرژی بالا می‌برد. در سه ماهه‌ اخیر، در کشورهای اروپایی از هر ۵ خودرو خریداری شده، یک خودرو برقی بوده است.