kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
آمریکا

رکورد بی‌سابقه خودکشی در میان کهنه سربازان



کاخ سفید در گزارشی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۰ تا کنون بیش از ۶۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری نیویورک وان، دولت بایدن در ماه جاری طرح جدیدی را با هدف کاهش خودکشی نظامیان و کهنه سربازان آمریکایی اعلام کرد که تلاشی در جهت بهبود ایمنی اسلحه، افزایش دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روانی و تأمین بودجه تحقیقات درخصوص اختلال استرس پس از سانحه و پیشگیری از خودکشی است.
بر اساس گزارش کاخ سفید، از سال ۲۰۱۰، بیش از ۶۵ هزار کهنه سرباز بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. این رقم خیره‌کننده بیش‌تر از کل تعداد کشته‌های جنگی آمریکا در طول جنگ ویتنام، عراق و افغانستان است. در گزارش کاخ سفید آمده است: «روزانه ۱۷ کهنه سرباز
بر اثر خودکشی می‌میرند. نه در یک مکان دور، بلکه درست در خانه شان. هر روز دو نفر از نیرو‌های ارتش بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. آنها دختران، پسران، والدین و دوستان ما در صحنه نبرد هستند.»
بر اساس گزارش سالانه پیشگیری از خودکشی کهنه سربازان در سال ۲۰۲۰، مرگ و میر ناشی از خودکشی در میان اعضای خدمات وظیفه بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، ۴۱ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، میزان خودکشی کهنه سربازان نیز همچنان بالاست. طبق این گزارش، کهنه سربازان ۱۳.۷ درصد از خودکشی‌ها در میان بزرگسالان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند.
بسیاری از سربازان آمریکایی که از جنگ بازگشته‌اند به مشکلات ناشی از سازگاری مجدد با زندگی اشاره می‌کنند. این افراد اغلب با شرایط سلامت روانی ناشی از جنگ، مانند اضطراب و افسردگی پس از حادثه دست و پنجه نرم می‌کنند. سلسله جنگ‌های آمریکا در ویتنام، عراق و افغانستان، ضمن هدررفت میلیارد‌ها دلار و به بارآوردن خسارات جانی فراوان، باعث ایجاد آسیب‌های جسمی و روانی برای نظامیان آمریکا شد. اغلب سربازان بازگشته از میدان نبرد، با اختلالات روانی دست به‌گریبان هستند که ادامه روند زندگی را برایشان غیرممکن می‌سازد.