kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

موج دستگیری‌ها در کویت بالا گرفت

نیروهای امنیتی کویت 8 نفر دیگر را به بهانه حمایت از جنبش حزب‌الله لبنان بازداشت کردند تا تعداد بازداشتی‌ها در همین چند روز به 18 تن برسد.


روزنامه «القبس» به نقل از منابع مطلع نوشت، گفت‌وگوهای تلفنی متهمانی که در ابتدای این ماجرا در داخل ساختمانی وابسته به یک خیریه بازداشت شده‌ بودند، به بازداشت این متهمان جدید منجر شده است.
درباره منبع اموالی که تحویل داده شده بعلاوه اموالی که این متهمان در اختیار دارند و اینکه چه کسی این اموال را اهدا کرده یا آنکه حمایتی عمدی از حزب‌الله وجود داشته یا خیر، تحقیق خواهد شد.
گفتنی است که کویت سه روز پیش (هفدهم آبان) نیز هشت نفر از شهروندان خود را که از ۳۰ سال پیش عضو یک کمیته خیریه در این کشور هستند به ادعای حمایت از حزب‌الله بازداشت کرد. القبس به نقل از یک منبع مدعی شد که این پرونده با چهار متهم آغاز شد که یکی از آنها برادر یکی از اعضای سابق پارلمان است که پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر انتقال مبالغی به لبنان و به ویژه به حزب‌الله دستگیر شدند.
به گزارش فارس، متهمان با رد اتهامات وارده بر خود تاکید کردند که ۳۰ سال است که در یک کمیته خیریه فعالیت می‌کنند و این کمیته بر اساس حمایت از یتیمان در لبنان و جاهای دیگر فعالیت می‌کند و از حزب‌الله حمایت نمی‌کند.
توقف صدور روادید برای لبنانی‌ها
خبر دیگر آن‌که کویت صدور انواع روادید برای لبنانی‌ها را متوقف کرد. منابع این اقدام را بحران دیپلماتیک اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عنوان کرده‌اند. گفتنی است تمام این اتفاقات پس از اختلاف اخیر کشورهای نزدیک به آل‌سعود با لبنان اتفاق می‌افتند.
اخیرا مصاحبه‌ای از وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در رسانه‌ها منتشر شد که مربوط به پیش از انتصاب وی به وزارت است و او در این مصاحبه در پاسخ به سؤالی درباره تحولات جاری در یمن می‌گوید که «تجاوز وحشیانه به یمن باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آنها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم.» آری همین کلام باعث شده است که کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارسِ نزدیک به سعودی به هر بهانه‌‎ای علیه لبنان اقداماتی انجام دهند.