kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
العالم خبر داد

دیدار سردار قاآنی با محمد الحلبوسی؛ فرمانده سپاه قدس به کردستان عراق می‌رود

شبکه خبری لبنانی اعلام کرد؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رئیس ائتلاف تقدم عراق دیدار کرد و به‌زودی راهی اقلیم کردستان می‌شود.

شبکه خبری العالم خبر داد که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که در عراق به سر می‌برد، دیروز با «محمد الحلبوسی»، رئیس ائتلاف تقدم در عراق دیدار کرده است.
العالم همچنین نوشت پس از این دیدار فرمانده نیروی قدس سپاه ایران به اقلیم کردستان خواهد رفت. پیش از این المیادین به نقل از منابع آگاه اخبار منتشرشده درباره سفر سردار «اسماعیل قاآنی»، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، را تأیید و از دیدار وی با نخست‌وزیر عراق و چند تن از مقامات و شخصیت‌های سیاسی عراق
خبر داده بود.
ائتلاف تقدم به رهبری محمد الحلبوسی در انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر برگزار شد، توانست پس از جریان صدر ۳۸ کرسی پارلمان را به خود اختصاص دهد.
«ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد درباره سفر «سردار اسماعیل قاآنی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عراق گفت: وی طی نشست‌هایی با طرف‌های عراقی، همه را به آرامش و همکاری دعوت کرد.
مسجدی به العالم گفت‌: ‌قاآنی بر لزوم احترام به نتایج نهایی انتخابات که توسط کمیساریای عالی انتخابات و نهادهای رسمی عراق اعلام می‌شود، تاکید کرد. سفیر ایران در بغداد در ادامه تصریح کرد: سردار قاآنی از همه مسئولان عراق خواست شکایت‌ها نسبت به نتایج انتخابات را در چارچوب قانون بررسی و تصمیم‌گیری کنند.
مسجدی همچنین گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه بر لزوم اعتراض به انتخابات و نتایج آن در چارچوب قانون تاکید کرده است.
وی اظهار داشت: سردار قاآنی بر حمایت ایران از روند قانونی در موضوع انتخابات و اعلام نتایج آن تاکید کرده است.
مسجدی همچنین شدیدا حمله به منزل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد و گفت سردار قاآنی بر اهمیت تحقیقات دقیق در همه جوانب فنی حمله به منزل نخست‌وزیر تاکید کرده است.