kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
وزیر کشور در آئین معارفه استاندار قم:

هیچ راه نجاتی جز مسیر اهل‌بیت(ع) برای بشر وجود ندارد

وزیر کشوردر آئین تکریم و معارفه استاندار قم که با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و نمایندگان قم در مجلس برگزار شد، با بیان اینکه ایران اسلامی در بالاترین سطح از امنیت برخوردار است گفت: درگیری اخیر در دریای عمان و دخالت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه عقب‌نشینی خفت بار نیروی ارتش آمریکا با وجود انبوهی از تجهیزات و سلاح‌های مدرن بیانگر این موضوع است.

 

قم- خبرنگارکیهان:

احمدی وحیدی ظلمت و جهل را رهاورد تمدن غرب برای جهانیان عنوان کرد و گفت: این تمدن کاریکاتوری به سردمداری آمریکا و صهیونیزم و متحدان آنها در کنار پیشرفت ظاهری و البته مادی در سراسر عالم، ‌تروریست‌ها و جنایتکاران را تجهیز می‌کند و ملت‌های آزادی‌خواه همچون افغانستان و یمن و دیگر ملت‌های مظلوم را آماج بمب و موشک و مهمات کشتار جمعی قرار می‌دهد.
وی افزود: در کنار چنین تمدن متوحشی، انقلاب اسلامی به دنبال تمدن نوین اسلامی است که آن تمدن باید از قم شکل بگیرد و محتوای آن باید در قم تولید شود و الگوی دولت‌سازی، جامعه اسلامی و حکمرانی اسلامی باید در حوزه علمیه قم با حضور مراجع عظام تقلید پی‌ریزی شودجهان امروز نیازمند پیام‌هایی است که در حوزه علمیه قم تولید می‌شود؛ در جهان هیچ راه نجاتی جز مسیر اهل‌بیت(ع) وجود ندارد.
وزیر کشور، قم را پایگاه انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت، همه امور توسعه باید از این استان تهیه و تمهید شود و هر اقدام و خدمتی که برای استان قم انجام بگیرد کم است. وی با‌ اشاره به جایگاه قم در تولید اندیشه دینی گفت: باید از نابهنجاری‌ها و به هنجارهای اجتماعی و اخلاقی زدوده شود و آسیب‌های اجتماعی در آن حداقلی باشد. وی در ادامه استاندار جدید قم را مدیری انقلابی و جهادی خطاب کرد وبیان داشت: برادر عزیزم آقای شاهچراغی دارای صبغه نظامی است اما محبوب القلوب مردم، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و علمای عزیز بوده و از همه‌جا درخواست‌های زیادی برای استفاده از ایشان در سمت استانداری بود، در حالی که خود ایشان هیچ‌وقت برای استاندار شدن درخواستی نداشته است.
وحیدی با‌ اشاره به این موضوع که کسی در جایی گفته بود مگر چه شده است که نظامیان را برای استانداری انتخاب می‌کنند؛ گفت: اولا فقط چند نفر با سابقه نظامی برای استانداری انتخاب شده‌اند. ثانیاً از سوی مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان معزز ولی‌فقیه در استان‌ها، درخواست‌های زیادی که شده بود از سرداران استفاده می‌شود زیرا وزارت کشور نمی‌توانست این حجم از درخواست‌ها را اجابت نکند.
در پایان آقای سیدمحمد شاهچراغی به‌عنوان استاندار جدید معرفی و از آقای بهرام سرمست به‌عنوان استاندار سابق این استان تکریم شد.