kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای اعلام روزانه قیمت اقلام خوراکی

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس‌جمهور برگزار و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی گزارش‌های جداگانه‌ای از تلاش برای تنظیم بازار و قیمت کالاها ارائه کردند.


جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی گزارش‌های جداگانه‌ای از تلاش برای تنظیم بازار و قیمت کالاها ارائه کردند. در این گزارش لزوم هماهنگی بیشتر و تقسیم کار جدید بین دستگاه‌های مسئول مطرح و مقرر شد در امر نظارت بر قیمت اقلام خوراکی در بازار از همه ظرفیت‌های درون دولت، سازمان تعزیرات حکومتی، اصناف و بسیج اصناف استفاده شود تا نظارت و کنترل قیمت‌ها به صورت عینی و عملی توسط وزارت جهاد کشاورزی تحقق یابد.
همچنین بر اساس تصمیم دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد وزارت جهادکشاورزی به صورت روزانه قیمت اقلام خوراکی را از طریق رسانه‌ها اعلام کند و مردم و مصرف‌کنندگان نیز با خرید اقلام به قیمت اعلام شده راسا بر نرخ‌ها نظارت کنند و با هرگونه تخلف برخورد شود.
به گزارش فارس، در این جلسه همچنین با توجه به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، موضوع تجارت ملوانی یا اصطلاحاً « ته‌لنجی» بررسی و طرح جدیدی با هدف ساماندهی این نوع تجارت ارائه شد. پس از تبادل نظر درباره این طرح مقرر شد دستگاه‌های مربوطه این طرح را با مشارکت مراجع ذی‌صلاح نهایی کنند.