kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
با حضور رئیس ‌بنیاد شهید، وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش انجام شد

تجلیل از داوطلبان شاهد و ایثارگر دارای رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور بدون استفاده از سهمیه

در مراسمی از داوطلبان شاهد و ایثارگری که بدون استفاده از سهمیه، رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری را کسب کرده‌اند تجلیل شد.


به گزارش «ایثار»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری بدون استفاده از سهمیه ویژه شاهد و ایثارگر گفت: در تمام کشورها خدمات گوناگونی به سربازان و قهرمانان ارائه می‌شود و طبیعی است که در کشور ما نیز همین کار انجام شود.
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه ایران از نظر علمی دارای رتبه خوبی در جهان است، افزود: بسیاری از دانشمندان ایرانی در حال حاضر در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند، عزیزان شاهد و ایثارگر متخصصین متعهدی هستند که باید از وجود آنان در عرصه‌های علمی کشور بیش از پیش استفاده کنیم. همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: وقتی در محضر شهدا قرار می‌گیریم بار مسئولیتمان بسیار سنگین می‌شود و امروز نیز در خدمت یادگاران شهدا و ایثارگران هستیم. یکی از رفتارهای شایسته هم‌وطنان ما این بوده که هرگز سلایق سیاسی را در مواجهه و تکریم شهدا دخیل نکرده‌اند و همواره قدردان این عزیزان هستند. محمدعلی زلفی‌گل ادامه داد: موفقیت دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در کنکور شایسته تقدیر است، اما این عزیزان نباید فراموش کنند که حفظ این موفقیت سخت‌تر و مهم‌تر از به دست آوردن آن است. امروز انتظارات از این عزیزان بسیار بیش‌تر است و برآورده کردن این انتظارات با تلاش بیش‌تر محقق می‌شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم تأکید کرد: دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر بدون در نظر گرفتن هیچ سهمیه و امتیازی جزو سرآمدان هستند که به آنان تبریک می‌گوییم.
علیرضا کاظمی افزود: مدارس شاهد با دستور امام خمینی(ره) و نگاه کلان ایشان شکل گرفتند و زمینه‌ساز برکات زیادی شدند و فرزندان شهدا و ایثارگران به‌خوبی از آن بهره‌مند شدند، هرچند همچنان معتقدیم با وضعیت مطلوب فاصله داریم و اصلاح و به‌سازی فرآیندهای حوزه آموزشی فرزندان ایثارگران لازم و ضروری است.
در این مراسم از «سعیده محبی» رتبه 14 کشوری در رشته تجربی، «محمد فاتح» رتبه 85 گروه زبان خارجی، «رضا دانشی» رتبه 15 تجربی، «احسان مریخی» رتبه 97 رشته ریاضی، «محمدامین رحیمی» رتبه 95 انسانی، «محمد قاضی‌نسب» رتبه 48 تجربی، «مهدی احدی‌نژاد» رتبه 82 گروه انسانی، «کیارش حجارزاده» رتبه 100 زبان‌ خارجی، «یوسف کوه‌گرد» رتبه 25 گروه انسانی، «مائده علی‌اکبری» رتبه 86 گروه هنر، «سید محمدصادق سیدهاشمی ریزی» رتبه 5 زبان‌ خارجی، «امین قائمی امیری» رتبه 54 رشته تجربی و «نازنین طلائیان» رتبه 95 رشته انسانی در تهران و به‌صورت همزمان از طریق وبینار در استان‌های سراسر کشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.