kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
در دیدار با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیرعراق

سردار قاآنی: عراق به آرامش و حفظ وحدت ملی نیاز دارد

فرمانده سپاه قدس در دیدار با برهم صالح و مصطفی الکاظمی بر موضع ایران در حفظ وحدت و آرامش عراق تاکید کرد.


شبکه «المیادین» دیروز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که سرلشگر «اسماعیل قاآنی» فرمانده سپاه قدس که به بغداد سفر کرده با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و برخی از مسئولان سیاسی و شخصیت‌های دیگر عراقی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.  
این گزارش افزود : فرمانده سپاه قدس در این دیدارها تاکید کرد که عراق به آرامش و حفظ وحدت ملی نیاز دارد. دوری از هرگونه عملی که امنیت عراق را به خطر اندازد ضروری است. سردار لشکر «قاآنی» بر لزوم برآورده شدن مطالبات مردم و معترضان به شکل قانونی تاکید کرد.
همچنین شبکه العالم نیز گزارش داد که سردار قاآنی با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز دیداری داشته است.
سفر فرمانده قدس سپاه به عراق و دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور پس از هدف قرار گرفتن محل سکونت نخست‌وزیر عراق در منطقه سبز بغداد که بامداد روز یکشنبه اتفاق افتاد، انجام شد.
«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از این حمله جان سالم به در بُرد اما برخی از محافظان وی زخمی شدند.
بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی غرب آسیا همچنین احزاب و شخصیت‌های سیاسی، آمریکا را به انجام این حمله با هدف بر هم زدن امنیت و آرامش عراق برای بی‌اثر کردن مطالبات مردمی جهت رسیدگی به تخلفات احتمالی انجام شده در انتخابات این کشور، متهم کردند.
در پی این حمله، « سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن سوءقصد به نخست‌وزیر عراق، گفت: این گونه حوادث در راستای منافع طرف‌هایی است که به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه‌ای خود بوده‌اند.
وی بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و  آرامش در عراق تاکید کرد.