kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
براساس تصاویر ماهواره‌ای

چین حمله به ناو هواپیمابر آمریکا را تمرین می‌کند

پایگاه اینترنتی نیروی دریایی آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از ساخته شدن ماکت‌های رزم‌ناوهای آمریکا از سوی چین برای استفاده در تمرین‌های موشکی خبر داد.




بر اساس تصاویری که شرکت ماهواره‌ای «مکسار» در اختیار پایگاه اینترنتی رسمی نیروی دریایی آمریکا قرار‌داده، ارتش چین ماکت‌هایی از یک ناو هواپیمابر و دیگر کشتی‌های جنگی آمریکا در صحرای «تاماکلان» به عنوان بخشی از اهداف جهت تمرین در حملات موشکی ساخته است.
ماکت یک ناو آمریکایی و دست‌کم دو ناوشکن در منطقه‌ای در مرکز چین برای حملات موشکی چین ساخته شده است. این مکان نزدیک محدوده اهداف قبلی است که چین برای آزمایش نسخه‌های اولیه موشک‌های بالستیک ضد کشتی «دانگ فنگ-21» خود استفاده می‌کرد.
به گزارش فارس، تصاویر شرکت مکسار، این منطقه به طور سنتی برای آزمایش موشک‌های بالستیک مورد استفاده ارتش چین قرار می‌گیرد. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته ماکت‌های چندین کشتی جنگی ایالات متحده، همراه با کشتی‌های جنگی دیگر که روی ریل متحرک نصب شده‌اند.
نگرانی فزاینده از چین
پایگاه خبری «هیل» هم روز یکشنبه در گزارشی آورده است، پیشرفت‌های نظامی چین و تلاش این کشور برای توسعه موشک‌های دارای قابلیت حمل کلاهک اتمی، مقامات کنگره و وزارت دفاع آمریکا را نگران کرده است. هیل می‌نویسد، آمریکایی‌ها نظاره‌گر رشد سریع تهدیدات پکن در چند حوزه مختلف هستند که از جمله آنها می‌توان به آزمایش‌های اخیر موشک‌های فراصوت، گسترش زرادخانه اتمی و گام‌های جدید در حوزه فضایی و سایبری و تهدیدات متناوب علیه تایوان اشاره کرد.