kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

تلاش پویش ناکوک برای توجه دادن هنرمندان به نقاط کور معضلات اجتماعی(اخبار ادبی و هنری)

پویش هنری رسانه‌ای «ناکوک» در حوزه انتشار فیلم و انیمیشن‌های کوتاه با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.


مهدی دادمان، رئیس‌حوزه هنری انقلاب اسلامی در نشستی خبری با بیان اینکه پویش «ناکوک» به ثمر نشستن یک دغدغه واقعی به شکل بومی و منطقه‌ای در سراسر ایران است، گفت: حوزه هنری با این پویش تلاش کرده نگاه هنرمندان را به نقاط کور معضلات اجتماعی متوجه کند.
وی افزود: «ناکوک» نه مجموعه‌ای از تولیدات سفارشی برای هزینه‌کرد بودجه‌های تصویب شده اداری که به ثمر نشستن یک دغدغه واقعی به شکل بومی و منطقه‌ای در سراسر ایران است.
رئیس‌حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: هنرمندان بومی در هر استان با توجه به مهم‌ترین آسیب‌ها و مسائل اجتماعی منطقه خود دست به تولید آثاری زدند به این امید که با روایت داستانی این مشکلات و معضلات و با روایت راه‌حل‌های برون‌رفت از آنها زمینه‌ای برای توجه عمیق‌تر به آنها فراهم شود. این آثار عمدتاً با شبکه هنرمندان جوان و بومی متصل به مراکز استانی حوزه هنری به ثمر رسیده‌اند.
وی تأکید کرد: این آثار هنری برای شرکت داده شدن در فلان جشنواره‌های خارجی تولید نشده‌اند، بلکه عزم و اراده خود را در صیقل دادن روح و جان خسته و دردمند مخاطب قرار داده‌اند و مسیر اصلاح و تربیت و بازگشت به فطرت انسانی را دنبال می‌کنند. اگر جز این بود اثر هنری نبودند، بلکه کالایی شبیه هزاران کالای رسانه‌ای دیگر بودند که هر روز تولید و مصرف می‌کنیم. دادمان گفت: آثاری که در مرحله اول تولید شده‌اند، در قالب یک پویش رسانه‌ای فراگیر و ملی پخش خواهند شد. پویش مذکور در 3 مرحله طراحی و برنامه‌ریزی شده است و بخشی از آثار ارزنده عمومی خواهند شد و در یک فضای پویشی به‌اشتراک گذاشته می‌شوند.