kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

چون خدا را داریم
علی رنجبر: «یاد دیدار صمیمی رهبری با پاسدارانی افتادم که سال ۹۴ سربازان آمریکایی را در دریا به خفت کشاندند، چقدر حال خوبی داشت این دیدار. یکی از پاسداران گفته بود آمریکایی‌ها آموزش دیده و با قدرت بدنی بودند اما با دیدن ما به لرز افتادند، آقا گفتند باید هم بترسند! شما خدا دارید و آنها ندارند.»
منطق رسانه‌های ضد ایران
مصطفی: «گلاره ناظمی داور فوتسال کشورمان در میان ۱۶ داور برتر سال ۲۰۲۱ از دید فدراسیون تاریخ و آمار قرار گرفت و نامزد بهترین داور سال شد. اما همان‌طور که می‌دانید، چون یک بانوی محجبه مسلمان ایرانیا‌ست و لگد به کشور و نظام نزده، باید در بایکوت خبری قرار بگیرد از طرف رسانه‌های ضدایرانی!»
خبر خوب
محمد اکبرزاده: «خبر خوب اینکه با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، سومین چاه آب ژرف در سیستان و بلوچستان به آب رسید. این چاه تا عمق ۱۷۹۰ متری جداره‌گذاری شده و با نصب پمپ‌های درون چاهی قابلیت آبدهی ۸میلیون لیتر آب در روز را دارد. کیفیت این آب مناسب کشاورزی است و با تصفیه مختصر قابل شرب خواهد بود.»
تحریم‌های جنایتکارانه
محمد مالی: «از سال ٩٠ تا ٩٨ به واسطه تحریم‌های آمریکا، تنها شرکت سازنده اقلام دارویی بیماران پروانه‌ای یک شرکت سوئدی بود که اعلام کرد به دلیل تحریم‌ها از ارائه این پانسمان‌ها به ایران خودداری می‌کند. جهان باید به دادخواست ٢٩۵ بیمار ای‌بی از ٣٠ تن از دولتمردان ایالات متحده آمریکا رسیدگی کند.»
آیا سفرای دیگه هم مورد توجهند؟
عبداله گنجی: «هیچ اشکال ندارد حالا که نشد سفیر فرانسه را ببرید سرپل ذهاب، ببرید فشم در ویلا و وسط خانواده سفیر بنشینید. اما دو سؤال: این کار چه مشکلی از گرانی و تورم و خشکسالی حل می‌کند؟ آیا این می‌تواند برای یک سفیر غیر غربی اتفاق بیفتد؟ مثلا سفیر نیجر، فلسطین، پاکستان؟ هرگز و هرگز.»