kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
در استان یزد انجام شد

بازگشایی یک کارخانه بعد از 7 سال تعطیلی

رئیس ‌حوزه قضایی عقدا گفت: یک کارخانه تولید کاشی با همت شورای حل اختلاف عقدا بعد از هفت سال بازگشایی شد و 200 نفر به شغل خود بازگشتند.

 


محمدحسین دهقان طرزجانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره بازگشایی یک کارخانه کاشی در عقدا از توابع استان یزد اظهار کرد: با تلاش بیش از یک‌‌ساله کارکنان شورای حل اختلاف در پرونده یک کارخانه کاشی که به علت بدهی و اختلاف نظر مدیران تعطیل شده بود، صلح و سازش برقرار و با واگذاری کارخانه از سوی مالکان به شخص دیگری، این واحد تولیدی بعد از هفت سال بازگشایی شد.
وی با بیان این‌که با شروع به کار مجدد این کارخانه کاشی از ورود قریب به ۱۰۰ پرونده به دستگاه قضا جلوگیری شده است، افزود: با بازگشت این کارخانه به چرخه تولید در آینده نزدیک علاوه ‌بر پرداخت بدهی کارگران پس از حدود ۱۰ سال، بدهی کامل طلبکاران نیز پرداخت می‌شود. همچنین با جلوگیری از انحلال کارخانه، منافع مالی حدود
۸۰ سهام‌دار که در مخاطره بود حفظ شد و ۲۰۰ کارگر
نیز به شغل خود بازگشتند.
رئیس ‌حوزه قضایی عقدا در رابطه با تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، تاکید کرد: با ایجاد ظرفیت‌های جدید و فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده
در بخش تولید می‌توان از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در این حیطه جلوگیری کرد.
همچنین با دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور و استاندار سمنان، اقدامات لازم برای رفع مشکل کارخانه تعطیل‌شده پاکریس در مهدی شهر انجام می‌گیرد.
کارخانه پاکریس مهدی‌شهر در استان سمنان، زمانی یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین واحدهای تولیدی این استان بود که به دلایل مختلف تعطیل شد. این کارخانه بیش از یک دهه است که کارگر به خود ندیده و بخشی از ماشین‌آلات آن نیز به قیمت‌های نازلی فروخته شده است.
سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور کشورمان در سفر به استان سمنان، در بازدید از کارخانه پاکریس مهدی‌شهر گفت: آقای استاندار باید این مشکل را دنبال کنید. بالاخره اینجا کارخانه‌ای است که زمین و سوله و سالن‌ها در آن برپاست و زیرساخت‌ها همه آماده بوده و فقط لازم است تا در آن سرمایه‌گذاری شود. کار را با بنیاد مستضعفان دنبال کنید و اگر لازم شد وزیر کشور نیز ورود می‌کند.
او افزود: ۱۳ سال پیش اینجا کارخانه برپا بوده و کار می‌کرده است و ظرفیت 1200 تا 1300 نفر کارگر را هم دارد. زیرساخت‌ها آماده اما معطل جذب سرمایه است.