kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 

۴۰۰ هزار دلار بدهی جدید
برای شهرخودروی بحران‌زده
با اعلام دادگاه عالی ورزش به باشگاه شهرخودرو به زودی حکم میرو، بازیکن اوکراینی و سابق این تیم، اعلام خواهد شد.
بهمن سال ۱۳۹۸ باشگاه شهرخودرو اقدام به عقد قراردادی به مدت
۲ سال و نیم با میراسلاو اسلاووف اوکراینی کرد اما این بازیکن خیلی زود از این تیم جدا شد.
میرو از سال ۱۳۹۹ پیگیر دریافت مطالباتش بود و موفق به گرفتن حکم علیه باشگاه مشهدی در فیفا شد اما باشگاه شهرخودرو پرونده را به CAS برد تا شاید بتواند حکم سنگین ۴۰۰ هزار دلاری را بشکند.
حالا پس از هشت ماه وقفه دادگاه عالی ورزش در ایمیلی به باشگاه شهر خودرو اعلام کرد نهایتا تا انتهای نوامبر حکم نهایی خود را درخصوص شکایت این بازیکن اوکراینی صادر خواهد کرد.
شهر خودرو که ماه گذشته به خاطر بدهی به استفانو کوزین، مربی سابق ایتالیایی با پنجره بسته روبه‌رو شد، به تازگی موفق شده با توافق با این مربی و تقسیط بدهی خود، پنجره نقل و انتقالاتی‌اش را باز کند اما حالا مشخص نیست با توجه به شرایط بحرانی این باشگاه مدیران شهرخودرو در صورت تایید حکم فیفا توسط CAS به چه شکل می‌خواهند مطالبات سنگین میرو را که با احتساب دلار ۲۸ هزار تومانی بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، پرداخت کنند.
این مهاجم اوکراینی در زمان حضور در شهر خودرو کمتر از ۱۰ بار برای این تیم به میدان رفت و بدون اینکه گلی به ثمر برساند، ایران را ترک کرد. نکته جالب توجه اینکه میرو پس از جدایی از شهرخودرو با هیچ تیمی قرارداد امضا نکرده و صرفا در حوزه مدلینگ فعال است.
مهاجم السد گزینه ژاوی برای خط حمله بارسلونا؟!
سرمربی تیم ملی فوتبال الجزایر مدعی شد مهاجم تیم ملی این کشور و باشگاه السد گزینه ژاوی برای حضور در بارسلوناست.
به گفته «جمال بلماضی» سرمربی تیم ملی الجزایر، بغداد بونجاح مهاجم باشگاه السد قطر برای حضور در بارسلونا مورد نظر ژاوی هرناندز قرار دارد و سرمربی اسپانیایی به دنبال جذب این مهاجم گلزن و شاخص آفریقایی است.بلماضی در این مورد گفت: بونجاح بازیکن تأثیرگذاری است که در لیگ قطر تاریخ‌ساز بوده و فکر می‌کنم با حضور ژاوی در بارسلونا او هم در این تیم بازی خواهد کرد. ژاوی توانایی‌های بغداد را به خوبی می‌شناسد و همیشه به او اعتماد داشته است. البته من در انتخاب‌ها و کار او دخالت نمی‌کنم، اما می‌توانم بگویم انتخاب بونجاح راه‌حل مناسبی برای بارسلونا خواهد بود.
۲ مهاجم هلندی و گابنی در راه گل‌گهر
مجتبی سرآسیابی مربی تیم فوتبال گل‌گهر در مورد وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه گفت: پرونده نقل و انتقالات ما هنوز بسته نشده چرا که هم جای خالی در فهرست‌مان داریم و هم طبق قانون می‌توانیم از سهمیه جذب بازیکن آزاد استفاده کنیم. یک مهاجم با کیفیت و آینده‌دار از تیم المپیک گابن در اختیار گرفتیم که امروز و فردا قراردادش نهایی می‌شود و یک مهاجم هلندی هم در نظر داریم که او هم قرار است به‌زودی به جمع نفرات ما اضافه شود.
سرآسیایی در مورد جذب احمد موسوی در ساعات پایانی نقل و انتقالات گفت: موسوی بازیکن با کیفیتی است و پیش از این هم در گل‌گهر حضور داشته و با جو و فضای این‌جا آشناست. ما در پست تخصصی دفاع راست کمبود بازیکن داشتیم و دو بازیکنی که در این پست استفاده می‌کردیم غیر تخصصی بودند.ما در پست دفاع راست تخصصی فقط محمد آقاجانپور را داشتیم و حالا با جذب احمد موسوی در این پست دو بازیکن در اختیار داریم.
ناظمی نامزد بهترین داور جهان ۲۰۲۱ شد
داور زن ایرانی نامزد انتخاب به عنوان بهترین داور زن جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.
فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار در آستانه نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی نامزدهای بهترین‌های فوتبال و فوتسال جهان را در سال جاری میلادی انتخاب می‌کند و بر این اساس در بخش بهترین داوران زن، گلاره ناظمی، داور زن ایرانی به عنوان نامزد بهترین داور زن جهان انتخاب شد. سال گذشته استفانی فراپارت داور فرانسوی به عنوان بهترین داور زن جهان انتخاب شد.