kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

واکنش کمیته ملی المپیک به حواشی جودو

 

رئیس‌کمیته ملی المپیک گفت: همه باید کمک کنیم که جودو از تعلیق خارج شود و در حال حاضر صلاح نمی‌دانم به حاشیه‌های این رشته ورود کنیم.
سیدرضا صالحی‌امیری در تازه‌ترین صحبت‌های خود درخصوص مشکلات فدراسیون جودو و اختلافات درونی این فدراسیون تصریح کرد: جودو عضوی از خانواده ورزش قهرمانی ما است و همه باید کمک کنیم که این رشته از تعلیق خارج شود و خانواده جودو به میادین ملی، آسیایی و جهانی برگردد. باید از مسائل حاشیه‌ای عبور کنیم و نباید به آن بپردازیم. از این منظر من هیچگونه مصلحت نمی‌دانم که به حواشی جودو ورود کنیم. طی 2 سال اخیر حداقل در 30 جلسه مستمر شرکت کردیم و تمرکز ما بر این بوده که نحوه دفاع از حقوق جودو ایران را بررسی کنیم و استراتژی اول ما و وزارت ورزش حمایت حداکثری از فدراسیون جودو برای خروج از این بن‌بست و تعلیق است و ان‌شاالله این اتفاق شکل خواهد گرفت و صلاح نمی‌دانم که به حاشیه‌ها ورود کنیم. وی درباره نامه کمیته ملی المپیک برای حل مشکل فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: نامه ما کاملا روشن است، در متن این نامه آمده است که فدراسیون جودو لطمه دیده و این روند باعث خسارت به جودو خواهد بود و نیازمند بازنگری است. نامه کاملا عزت‌مندانه بود. من خواهشم این است که اصلا رسانه‌ها به حواشی جودو نپردازند و باید دفاع جانانه از حقوق جودو داشته باشیم. من حداقل بیش از 10 جلسه با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک در دفاع از حقوق جودو و رفع تعلیق آن داشته‌ام.
رئیس‌کمیته ملی المپیک ادامه داد: تاریخ برگزاری دادگاه جودو هم سوم آذرماه است که غیرحضوری هم است. ما این روند را دنبال می‌کنیم و با وکیل پرونده دیروز مذاکره داشتم، خوشبختانه وکیل توانمندی است، روند روبه‌جلو و مثبتی داریم و من باور دارم که حتما جودو از تعلیق خارج خواهد شد.