kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
فرمانده ارشد صهیونیست برای چندمین‌بار تاکید کرد

اسرائیل در مسیر نابودی است این یک پیش‌بینی از روی خشم نیست، حقیقت محض است

یکی از فرماندهان ارشد نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه تل‌آویو برای جنگ در چند جبهه آماده نیست، برای چندمین بار تصریح کرد، رژیم اسرائیل در مسیر نابودی است.

مقامات صهیونیستی و حتی غربی بارها نسبت به نابودی و زوال اسرائیل هشدار داده‌اند. در این راستا اسحاق بریک فرمانده ارشد نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به مناسبت‌های مختلف بیش از دیگران در این مورد هشدار داده است. «اسحاق بریک» در جدیدترین اظهار نظر گفته که ارتش اسرائیل آماده جنگ در چند جبهه نیست و این جنگ احتمالی، رژیم صهیونیستی را به ده‌ها سال قبل باز می‌گرداند. وی ضمن اعلام اینکه رژیم اسرائیل در مسیر نابودی است، تصریح کرد، این صحبت‌ها یک پیش‌بینی از روی خشم نیست بلکه حقایق انکارناپذیر است.
بریک ادامه داد: «جنگ آینده، جنگ جبهه داخلی است. این موضوعی است که قبلا از نظر حجم خسارت، آن را تجربه نکرده‌ایم. این جنگ ما را به ده‌ها سال قبل بازمی‌گرداند. وضعیت سختی که در جنگ‌های سابق پشت سر گذاشته‌ایم در مقابل جنگ در چند جبهه هیچ است، جنگی که در آن روزانه هزاران موشک، راکت و پهپاد به سمت جبهه داخلی اسرائیل فرستاده خواهد شد.» وی پیش‌بینی کرد که در جنگ آینده علیه رژیم صهیونیستی «فاجعه» رخ دهد و زیرساخت‌های این رژیم نابود شود. بریک افزود، ساختن یک ارتش پیروز بر روی عناصر از هم پاشیده ارتش رژیم صهیونیستی ممکن نیست و حل این موضوع نیاز به درک و فهم سطوح امنیتی و سیاسی دارد. روز شنبه نیز «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که در صورت درگیری با حزب‌الله لبنان، این رژیم با مشکل بزرگ شلیک ۲۵۰۰ موشک به سوی عمق اراضی اشغالی مواجه خواهد بود.
خبر دیگر اینکه، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی گفته، رژیم اشغالگر در چارچوب نابودی هویت و میراث تاریخی مسلمانان تاکنون به ۵۰۰ قبرستان متعلق به فلسطینی‌ها تعرض کرده است که تازه‌ترین آن آرامستان الیوسفیه قدس است. به گزارش القدس العربی، شیخ صبری این سخنان را در سمینار کنگره مردمی فلسطینی‌های خارج با عنوان «تخریب آرامستان‌ها و نبش قبور، سیاست اسرائیل برای یهودی ‌‌سازی و جعل تاریخ در زیر و روی زمین» بیان داشت. خطیب مسجدالاقصی گفت: «رژیم اشغالگر در حال حاضر قبرستان یوسفیه در همجواری مسجدالاقصی را مورد حمله قرار‌داده تا آنجا را به یک بوستان توراتی تبدیل کنند، آثار مسلمانان را محو کنند و استخوان‌های مردگان را پراکنده کنند.»