kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

رشد علمی ایران ۴ برابر میانگین نرخ دنیا است


 
مشهد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: علی‌رغم تحریم‌های موجود، در حال حاضر، رشد علمی کشور چهار برابر میانگین نرخ دنیا است.
حجت‌الاسلام سعید کرمی در همایش «راه روشن» اظهار داشت: کشور ما در حال حاضر، بعد از چهار دهه در مرزهای علم و دانش و فناوری و نوآوری و هنر حرکت می‌کند، بیش از ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه، در تولید واکسن کرونا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که علیرغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، جزو چهار کشور اول جهان هستیم، افزود: با تولید چهار واکسن مختلف توانستیم توانایی علمی دانشمندان جوان خود را به رخ بکشیم، به طوری که  امروز قطب تولید تجهیزات پزشکی دارو و توریسم درمانی منطقه هستیم.
کرمی تصریح کرد: ثبت اختراعات جوانان کشور ما از میانگین دنیا بیشتر است و به فناوری پیشرفته جراحی رباتیک نیز دست یافته‌ایم.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با ‌اشاره به اینکه باوجود موانعی که از سوی دشمنان نظام و انقلاب ایجاد می‌شود محصولات هنری که در کشور تولید می‌شود، در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی می‌درخشد، بیان کرد: درصورتی‌که شرایط دشوار عرضه هنر در نمایشگاه‌های بین‌المللی برطرف شود  بهتر خواهیم درخشید، لذا ضرورت دارد  به شکرانه این موهبت عظیم تمام توان و تمرکز خود را برای تعالی هنرهای ایرانی اسلامی به کار گیریم.